20 de țări au concurat pentru noua fabrică a nemților iar în cursă au rămas doar Bulgaria și Turcia. România nu a reușit să devină nici acum atractivă pentru constructorul german deși țara noastră are un președinte etnic german.
Se pare că Bulgaria a plusat foarte mult la capitolul condiții oferite pentru dezvltarea proiectului, la fel ca ași Turcia. În plus, salariile sunt un pic mai mici decât în România ceea ce contează la un calcul strategic.
Alt plus al Bulgariei este faptul că în câțiva ani se va putea ajunge pe autostradă direct la Viena din Bulgaria, via Serbia.
Sârbii pot beneficia și ei din mașinile transportate pe partea lor de autostradă. În schimb, România stagnează la capitolul autostrăzi, nereușind să se conecteze de Budapesta și Viena prin autostrăzi.
Interesul Bulgariei este enorm pentru că fabrica auto Volkswagen va genera 120.000 de locuri de muncă și miliarde de euro în economie.
Ford a cerut recent autorităților conexiunea Craiovei prin autostradă dar nu s-a făcut nimic concret în ultimii ani.
În afara fabricilor Dacia și Ford, România a ratat șansa de a avea alt producător de prestigiu care să dezvolte o mare fabrică în țară.