Atunci când va veni revoluția vehiculelor fără şofer, va fi un măcel, scrie Wolf Richter pe Wolf Street Blog. Nu în genul accidentelor de masină - deși aceasta este o teama de actualitate – ci pe frontul ocupării forței de muncă, scrie MarketWatch.
"Amploarea acestei probleme este uluitoare", a scris Wolf. Făcând referire la cifre guvernamentale, el spune că 4,1 milioane de locuri de muncă sunt expuse riscului în SUA, inclusiv şoferii de maşini mici şi cei de pe camioane, taxiuri și vehicule în regim ride-share.
"Acești oameni nu pot trece cu ușurință la sistemele software. Nu există nici un loc pentru ei în procesul de fabricație. Chiar și sectorul fast-food devine automatizat, ca multe alte locuri de muncă, inclusiv în profesia de a scrie materiale pentru programele de ştiri", spune Richter. "Totul s-ar putea întâmpla mai repede decât este pregătită societatea. Si noi nici măcar nu prea vorbim despre asta!"
Economiile potențiale vor depăși costul uman, deoarece companiile lupta pentru marjele de profit, a explicat el. Conducătorii auto sunt una dintre cele mai mari cheltuieli pentru companiile de transport.
Economiile potențiale vor depăși costul uman, în condiţiile în care companiile luptă pentru marjele de profit, a explicat el. Conducătorii auto reprezintă una dintre cele mai mari cheltuieli pentru companiile de transport.
Dar Uber, o companie care se aşteaptă să beneficieze în urma progreselelor într-un mare fel, a declarat recent că nu va elimina din schemă conducătorii auto în întregime. "Noi credem că sistemul de ride-sharing va fi un mix – cu servicii oferite de ambele, șoferi și maşini fără conducători auto ", potrivit blogului Uber.
Cu toate acestea, şoferii Uber sunt în mod clar preocupaţi şi nu sunt tocmai încântați de ideea de a-şi pierde locul de muncă în favoarea unui soft.
"Nu ne așteptăm ca Uber să intre în New York cu vehicule fără şofer prea curând, dar se pot aștepta să lansăm o campanie agresivă", spune Jim Conigliaro Jr., fondator al Independent Drivers Guild, care reprezintă 35.000 de șoferi Uber în zona New York City.
Uber a început programul său pilot cu maşini fără şofer în Pittsburgh, în această săptămână. Pe locul din stanga faţă al maşinii se află un conducător auto care să preia controlul în cazul în care ceva nu merge bine.
Cu toate acestea, negativiştii – și există o mulțime – pur și simplu nu „cumpără”.
Sunt însă şi unii progresişti care sunt de acord cu noile sisteme. Dar, Richter rămâne ferm pe poziţii.
"Vor exista întârzieri, eșecuri și accidente înfiorătoare", a scris Richter. "Unii oameni vor cere să se pună capăt acestei probleme. Iar alții vor refuza să intre în aceste mașini fără şofer. Dar în prezent, toată această goană se întâmplă."