Bunătatea ar putea îmbunătăți asistența medicală
Nicki Macklin a definit amabilitatea ca fiind un concept orientat spre acțiune, pozitiv și cu un scop precis, care ar putea îmbunătăți comunicarea în cadrul echipelor medicale și îngrijirea pacienților.
Definiția lui Macklin se bazează pe o analiză structurată a lucrărilor de cercetare publicate și a constatat că amabilitatea este un fundament al civilității, respectului, generozității, deschiderii și incluziunii. Ea crede că bunătatea poate fi integrată în cultura echipelor și organizațiilor, îmbunătățind comunicarea, experiențele pacienților și siguranța.
Bunătatea poate exista indiferent de stările emoționale și poate fi predată în învățământul medical. Cu toate acestea, este important să se facă distincția între empatie și compasiune, deoarece bunătatea există indiferent de stările emoționale și poate fi predată în învățământul medical.
Empatia este un răspuns emoțional intern care constă în dorința de a împărtăși sentimentele sau situația altcuiva, în timp ce compasiunea este răspunsul la suferința altora cu dorința de a atenua această suferință.
O mai mare amabilitate ar putea îmbunătăți comunicarea în cadrul echipelor medicale
Macklin consideră că o mai mare amabilitate ar putea fi integrată în cultura echipelor și organizațiilor, ceea ce ar îmbunătăți comunicarea în cadrul echipelor medicale și al pacienților, precum și experiențele pacienților în materie de siguranță și încredere. Organizațiile trebuie să creeze medii și culturi în care indivizii și echipele să susțină bunătatea înainte de a se putea aștepta la aceasta din partea angajaților.
Interesul lui Macklin pentru bunătate a fost stârnit de experiența sa cu sistemul de sănătate, atunci când a avut un copil bolnav. Cel mai mare impact asupra rezultatelor l-a avut amabilitatea manifestată în cadrul echipelor medicale, mai degrabă decât absența amabilității în sine.
Observarea interacțiunii dintre echipele medicale eficiente a avut un impact mai mare asupra siguranței și încrederii pacienților decât modul în care au fost tratați ei înșiși.
Amabilitatea a fost strâns legată de experiența pacienților
Următoarele publicații ale lui Macklin vor raporta despre studiile sale de doctorat care implică sondaje și interviuri cu persoane care lucrează în sisteme de sănătate la nivel global și cu cei specializați în îngrijirea centrată pe pacient, cu scopul de a face din amabilitate un principiu al asistenței medicale la fiecare nivel.
Amabilitatea a fost strâns legată de experiența pacienților și de măsurile privind rezultatele, inclusiv siguranța, implicarea mai bună în serviciile de asistență medicală și reducerea readmiterilor în spital.
Pe de altă parte, s-a demonstrat că lipsa de amabilitate în cadrul echipelor medicale, cum ar fi manierele nepoliticoase și comunicarea neclară, reprezintă cauza principală a trei din patru evenimente care afectează pacienții în mediul spitalicesc, ne explică cei de la MedicalXpress.