Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România a ajuns la valoarea de 449 milioane euro în trimestrul al doilea din 2015, în creştere cu 6,4% faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior iar sectorul telecom a înregistrat, per ansamblu, cel mai mare salt al vânzărilor, de peste 15%, arată datele studiului GfK TEMAX România, publicat astăzi. Pe de altă parte, sectorul de electronice a consemnat, în mod surprinzător, o scădere a vânzărilor de 3,3%, în T2 2015. Potrivit sursei citate, pe segmentul telecom, smartphoneurile şi căştile au continuat trendul ascendent. Astfel, comparativ cu al doilea trimestru al 2014, în ultimele trei luni, vânzările au înregistrat o creştere de peste 15%, până la un total de aproximativ 145 milioane euro. Deşi vânzările de telefoane mobile s-au contractat, în general piaţa terminalelor mobile a crescut cu 22% datorită comercializării de smartphoneuri. Totodată, pe piaţa de accesorii s-a raportat un salt important, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014.

Studiul GfK relevă faptul că, în al doilea trimestru din acest an, valoarea sectorului de electrocasnice mari a atins 95 de milioane de euro, toate categoriile incluse în acesta contribuind la excedentul total de peste 11%. În timp ce electrocasnicele incorporabile şi frigiderele au înregistrat creşteri de două cifre, maşinile de spălat au încetinit rata de majorare la o singură cifră, iar la frigidere s-a consemnat un plus 20% în intervalul analizat. De asemenea, vânzările de electrocasnice mici au crescut cu peste 8%, până la 29 de milioane euro, cea mai importantă majorare fiind înregistrată în sectorul aparatelor de bucătărie. Un impuls important al vânzărilor din segment a fost dat de sectorul de aparate de ras şi de epilat.

Conform rezultatelor cercetării de specialitate, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, sectorul IT s-a menţinut stabil, atingând 95 de milioane de euro. În acest context, după evoluţii foarte bune, tabletele au înregistrat o scădere a cererii, în special pe segmentul de 7 inci, în timp ce calculatoarele portabile şi-au menţinut trendul pozitiv pe toate segmentele, în special pentru desktop replacement şi convertibile. În plus, perifericele şi desk computing au continuat să crească.

În mod surprinzător, pe segmentul electronicelor s-a înregistrat un recul al vânzărilor de 3%, după mult timp. În cel de-al doilea trimestru din 2015, cererea pentru televizoarele cu ecran UHD şi diagonale mai mari de 40 inci a continuat să crească. De asemenea, sectorul de camere video de acţiune şi-a dublat valoarea, iar piaţa audio are semnale pozitive întrucât sistemele audio, boxele şi boxele cu andocare au înregistrat vânzări mai mari.

Scădere de 17% în piaţa foto

Datele GfK TEMAX România arată că, după un prim trimestru bun, vânzările de imprimante, multifuncţionale şi consumabile au înregistrat o scădere de aproape 4% faţă de acelaşi trimestru din anul anterior, în mare parte cauzată de performanţele slabe consemnate în vânzările de cartuşe, atât cu cerneală, cât şi cu laser. Totodată, echipamentele cu cerneală au scăzut cu 10 procente, în timp ce aparatele cu laser şi-au încetinit ritmul de creştere la 4%.

Piaţa foto din România a scăzut cu aproape 17% în trimestrul al doilea din 2015, până la o valoare totală de 6 milioane de euro. Studiul GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfăşurate regulat pe panelul de retail al GfK, care cuprinde date de la peste 425.000 puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX la nivel internaţional, în peste 30 de ţări.

Sursa: AGERPRES