Burger King a anunţat înfiinţarea unei companiei mixte care se va ocupa de operaţiunile grupului din România, Italia, Polonia şi Grecia, ca parte a strategiei grupului pentru extinderea activităţii pe aceste pieţe.
Divizia Burger King pentru regiunea din Europa de Sud-Est (SEE) va fi condusă de Leo Leon, care a lucrat timp de 18 ani pentru Burger King Worldwide, se arată într-un comunicat al grupului. "Avem planuri foarte ambiţioase pentru Europa de Sud-Est. Prin parteneriatul cu Burger King SEE, dorim să extindem în mod agresiv brandul şi afacerile Burger King în pieţele cheie din Italia, Polonia şi România şi suntem încântaţi să aducem brandul pe o nouă piaţă, cea din Grecia", a declarat José Cil, preşedintele diviziei Burger King din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.
Burger King SEE şi Burger King Worldwide au semnat un acord-cadru de franciză pe termen lung, care include drepturile de sub-franciză pentru cele patru pieţe Europene. Strategia Burger King SEE include dezvoltarea agresivă de noi restaurante în sud-estul Europei şi crearea a peste 10.000 de noi oportunităţi de muncă în primele cinci-şapte ani de la înfiinţarea companiei mixte, potrivit comunicatului.Lanţul de fast-food Burger King a intrat pe piaţa din România în 2008, în sistem de franciză. În 2012, compania Atlantic Restaurant System, operatorul francizei locale, a intrat în insolvenţă şi a închis reţeaua. În prezent, în România mai funcţionează un singur local sub brandul Burger King, în aeroportul Otopeni, care este administrat de compania Alpha Rocas.
Înfiinţat în 1954, Burger King Worldwide este al doilea cel mai mare lanţ de fast food din lume. Reţeua include aproximativ 14.000 de restaurante în 100 de ţări, aproape toate restaurantele fiind deţinute şi operate de deţinători de franciză independenţi.