Analiza are ca scop final îmbunătăţirea comunicării companiilor listate cu investitorii, în mediul online, prin evaluarea fiecărei pagini de internet şi identificarea aspectelor ce pot fi îmbunătăţite, precizează BVB. 

Potrivit unui comunicat al Bursei, postat marţi pe propriul site, au fost verificate de către specialiştii BVB informaţii privind prezenţa sau inexistenţa versiunilor în limba română sau în limba engleză a secţiunii pentru Relaţia cu Investitorii (IR). Totodată, s-a verificat existenţa sau absenţa informaţiilor cu privire la preţul acţiunilor companiei sau includerea pe pagina de Internet a unei secţiuni separate dedicată Guvernanţei Corporative. 

"Au fost identificate o serie de elemente care pot fi îmbunătăţite. În această etapă, numele companiei nu este dezvăluit, iar ordinea includerii în studiu este aleatorie", spune BVB. 

În acest context, directorul general al BVB, Ludwik Sobolewski, atrage atenţia asupra faptului că existenta unei pagini de Internet, atât în limba română, cât şi în limba engleză, creşte şansele ca investitorii să se informeze despre un emitent şi să ia o decizie de investire. 

"În era digitală, prezenţa în mediul online printr-o pagină de Internet este un element de bază pentru orice companie. Aceasta reprezintă cea mai simplă modalitate prin care un investitor sau un potenţial investitor intră în contact cu societatea. De aceea, este crucial ca toate informaţiile de interes public să fie furnizate într-un mod structurat, uşor de accesat şi de citit: prezentarea companiei, ultimele noutăţi din viaţa companiei, rapoartele financiare şi alte raportări curente, informaţii legate de Adunările Generale ale Acţionarilor etc. Existenţa unei pagini de Internet, atât în limba română, cât şi în limba engleză, creşte şansele ca investitorii să se informeze despre un emitent şi să ia o decizie de investire", a afirmat Sobolewski. 

Activităţile de Relaţii cu Investitorii au rolul de consolida buna reputaţie a companiei, prin oferirea de informaţii complete şi exacte cu privire la emitent, explică BVB. Cu cât sunt efectuate mai bine aceste activităţi, cu atât va fi mai mare interesul analiştilor şi investitorilor şi, în cele din urmă, va creşte atât activitatea de tranzacţionare, cât şi preţul acţiunilor. Toţi aceşti factori contribuie la obţinerea unor condiţii mai bune atunci când vine vorba de accesarea cu succes a finanţării, subliniază reprezentanţii Bursei. 

"În perioada următoare, Bursa de Valori Bucureşti va menţine sub observaţie acest aspect şi va contacta emitenţii pentru a identifica nevoile acestora, în vederea ajustării paginilor de Internet, astfel încât acestea să fie uşor accesibile investitorilor şi potenţialilor investitori. Următoarea iteraţie a acestei analize va dezvălui numele companiei, precum şi re-evaluarea paginii de Internet", se mai spune în comunicatul BVB. 

Conform sursei citate, "Carta Albă a comunicării Companiilor Listate' reprezintă încă un pas făcut de Bursa de Valori Bucureşti, după ce, de curând, a anunţat lansarea unui nou sistem de raportare pentru companiile listate pe piaţa reglementată, numit Sistem Informaţional de Raportare a Emitenţilor (IRIS). 

"Toate aceste măsuri au rolul de a creşte gradul de transparenţă al emitenţilor în raport cu întreaga piaţă de capital: investitori, analişti, intermediari şi alte entităţi implicate', a adăugat Ludwik Sobolewski. 

Bursa de Valori Bucureşti administrează pieţe de acţiuni, obligaţiuni şi alte instrumente financiare, prin platforme reglementate sau sisteme alternative, şi furnizează o gamă variată de servicii participanţilor la pieţele financiare. Bursa de Valori Bucureşti este o companie listată pe propria piaţă din 2010. 

AGERPRES