Tehnologia are un impact tot mai mare asupra mediului de business. Cu decizii care trebuie luate instant, antreprenorii au nevoie de o serie de instrumente sofisticate care să le ofere acces la toate informaţiile companiei în timp real. Pe asta au mizat şi trei tineri români atunci când au dezvoltat serviciul online de facturare Smart Bill. Bineînțeles, până să aibă o idee de afaceri care să funcționeze perfect, a fost nevoie de o lungă perioadă de încercări.

Astfel, în 2006, Mircea Căpățână, împreună cu Radu şi Ioana Hasan, puneau temeliile unei agenţii de web design. Nu după mult timp, şi-au încercat norocul cu o firmă de curăţenie. Erau începători şi stângaci, însă aveau pasiunea lucrului bine făcut. Iar, foarte important, norocul a fost de partea lor. Sătui să mai scrie facturi de mână, au decis să facă un soft de facturare pe care să-l folosească în cadrul propriei companii. Au muncit zi şi noapte la primele versiuni a ceea ce este astăzi Smart Bill: ei erau şi dezvoltatori, şi designeri.

La începutul anlui 2007, au creat un produs care, deşi nu era perfect, avea „acel ceva“ care i-a făcut să se gândească la o nouă sursă de venit. Prin urmare, s-au hotărât să vândă soluția informatică celor care aveau acelelași nevoi ca și ei. Ideea s-a dovedit genială. Astfel, de la investiția inițială de doar 700 de lei, bani pri­miți de la părinţi, au ajuns la o cifră de afaceri de peste 600 mii de euro și un profit net de 100 mii de euro. „Ca să nu te pierzi pe drum nu ai de ales decât să înveți și să crești, și apoi să execuți ce înveți, iar noi asta am făcut“, sintetizează Mircea Căpățână evoluția spectaculoasă a companiei.

Business la un alt nivel

În 2013, cei trei parteneri au primit o primă investiție din partea lui Lucian Todea, business angel și fondator al companiei ITNT, iar, la începutul acestui an, au reuşit să atragă o investiție de peste un milion de euro din partea fondurilor de investiții 3TS Catalyst și GECAD, care îi va ajuta să dezvolte funcționalități noi pentru versiunea de facturare și gestiune cloud și să-şi consolideze poziția în piață.

„Curajul și profesionalismul în luarea deciziilor de business au făcut din Smart Bill cea mai utilizată soluție de facturare și gestiune online din România. Alături de echipa excelentă de antreprenori și management, acestea au fost argumentele care ne-au convins să investim în dezvoltarea businessului și sunt încrezator că Smart Bill are un potențial de creștere foarte mare, peste avansul pieței de servicii cloud pentru afaceri din România“, a explicat culisele tranzacției Marius Ghenea, directorul de investiții al 3TS Catalyst.

Bineînțeles, și cifrele arată promițător. Până acum antreprenorii au vândut Smart Bill către 40.000 de clienți, de la PFA-uri și firme mici și mijlocii, până la companii cu sute de angajați, din toate domeniile și industriile. În următorii cinci ani, ei ţintesc peste 50.000 de clienți și sunt convinși că este un obiectiv fezabil. La nivel financiar, şi-au propus să aibă o cifră de afaceri de 6 milioane de euro la final de 2020, cu o EBITDA în jur de 50%.

 

5 Lecții învățate în Business

1. Echipa este esențială.
2. Este greu să faci mai multe lucruri deodată, să fii bun în mai multe arii, așa că ai nevoie de focus când ești om de business, iar pentru asta, e important să ai în echipă profesioniști.
3. Întotdeauna lucrurile sunt mai complicaate decât par la prima vedere și trebuie să fii pregătit cu resurse de timp și bani pentru neprevăzut.
4. Presupunerea este mama tuturor eșecurilor. Am învățat din ultimii ani este că e mai bine să avansezi cu pași mici și verificați.
5. „It’s all about the customer“. Totul se reduce la nevoia pe care o rezolvi pentru clienții tăi.