Companiile producătoare de bunuri de larg consum trebuie să-şi regândească modelul operaţional dacă vor să supravieţuiască, conform unui studiu realizat de Ernst&Young.
Două treimi din companiile care au participat la studiu au declarat că resimt presiunea din piaţă pentru a-şi regândi modelul operaţional. Trei sferturi dintre cei chestionaţi au spus că trebuie să facă schimbări majore pentru a-şi menţine marjele actuale. Studiul Ernst & Young alătură opiniile a 285 de executivi din întreaga lume, inclusiv directori generali şi directori financiari, ai celor mai mari companii de bunuri de larg consum şi analize specializate din această industrie.
Riscul implicat de creşterea preţului la materiile prime şi accesul tot mai dificil la acestea este cea mai mare provocare identificată de şefii de organizaţii chestionaţi.
Decizia privind cum şi unde să intri în competiţie şi unde să-ţi concentrezi mai mult eforturile pentru a crea mai multă valoare devine tot mai dificil de luat. Cei chestionaţi în cadrul studiului au spus că produsele noi şi inovaţiile au cel mai mare potenţial de a crea plus valoare.
Stabilirea ariilor de business unde e nevoie de localizare şi unde de centralizare a devenit o opţiune crucială pentru liderii de business din această industrie. Doar 16% dintre respondenţi au spus că organizaţiile lor sunt capabile să menţină un echilibru optim între controlul global şi spiritul antreprenorial local, în timp ce peste un sfert au admis că stau foarte prost la acest capitol.
Cei chestionaţi în cadrul studiului au recunoscut că au nevoie să-şi îmbunătăţească managementul lanţului de creare a valorii adăugate. Aproape două treimi dintre ei au admis că rutele de punere pe piaţă au devenit mai complexe, însă doar 26% au spus că sunt foarte buni în crearea unui lanţ logistic eficient şi agil.
Dintre toate barierele ce pot împiedica o bună execuţie, valoarea angajaţilor e considerată, de departe, punctul cel mai critic. Doar 20% dintre cei chestionaţi au afirmat că sunt foarte buni în a atrage angajaţi valoroşi şi în a optimiza folosirea resurselor umane, acest capitol reprezintă încă un punct nevralgic pentru multe companii.
Ernst & Young este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 152,000 de angajaţi în 700 de birouri din 140 de ţări şi venituri de aproximativ 22,9 miliarde dolari în anul 2011.