Înregistrarea la OHIM (The Trade Marks and Designs Registration Office of the European Union), din 26 iulie 2012, vine în contextul în care compania Sonimpex se află într-un conflict cu retailerul german Lidl Discount România. Mărul discordiei: Sonimpex acuză Lidl de concurenţă neloială, ceea ce a adus grave prejudicii financiare şi de imagine singurului produs tradiţional românesc protejat la nivel european.
Mai exact, reţeaua de magazine Lidl a scos pe piaţa românească, în perioada 2011 – 2012, o pastă de prune tartinabilă cu eticheta de „magiun de prune” la un preţ de trei ori mai mic decât cel al produsului Sonimpex Serv Com, deşi produsul nu îndeplineşte condiţiile legale de etichetare şi tehnologia de fabricare.”Magiunul de prune Topoloveni” deține certificarea europeană denumită “Indicație Geografică Protejată”, ceea ce reprezintă un drept de autor. Cu alte cuvinte, nimeni nu va putea face acest magiun în afară de producătorul atestat, iar orice tentativa de a copia originalul va fi judecată ca fiind plagiat. De altfel, disputa dintre producătorul român şi retailerul german a ajuns şi la urechile Angelei Merkel. ”Nimeni în România, dintre producătorii români concurenţi nouă, nu a îndrăznit să căpuşeze în acest fel un brand cu mare notorietate ca Magiunul de prune Topoloveni, până la Lidl. Chiar şi atunci când am atras atenţia public reprezentanţilor Lidl că au comis o eroare, răspunsurile lor au fost agresive, mergând până la a nu recunoaşte sancţiunea autorităţilor româneşti de a opri de la comercializare produsul lor şi până la a o contesta în instanţă (…)”, au scris reprezentanții Sonimpex , într-o scrisoare deschisă, transmisă cancelarului german.
În 2011, Sonimpex Serv Com avea 25 de angajati si o cifra de afaceri de 4,54 mil. lei.