“Este o creştere impresionantă având în vedere situaţia economică dificilă căreia C&A a trebuit să-i facă față atunci când a intrat în România”, comentează Christa Rain, de la biroul internaţional de presă al companiei, cu completarea că “C&A a crescut considerabil, nu numai organic, ci şi în ceea ce priveşte veniturile”.
Şi nici vorba de semne că expansiunea ar fi pe sfârşite: „Scopul nostru este să ne creștem cota de piață în România şi credem în potențialul pieţei (…) monitorizăm continuu piaţa pentru a identifica oportunităţi. Deschiderea de noi magazine depinde de atractivitatea spaţiilor pe care le găsim și condițiile de investiții”, adaugă Christa Rain; de regulă, magazinele C&A au o suprafaţă de circa 1.200 mp.
În ceea ce priveşte viitoarele spaţii, Rain spune că “oferta C&A are succes şi în centrele comerciale şi în magazinele deschise în spaţii stradale. Anticipăm nevoile consumatorilor și, dacă este necesar, suntem capabili să ne adaptăm conceptul de magazin la cerinţele pieţei (…) această flexibilitate s-a dovedit a fi un avantaj competitiv major al nostru”.
Indirect, sugerează că magazinele mari, cu ofertă pentru toată familia şi preţuri mici – aşa ca cele pe care C&A le dezvoltă -, sunt conceptul potrivit, în vremurile tulburi de acum. Dincolo de faptul că răspunde înclinaţiei românilor spre economisire cu o “ofertă calitate-preţ imbatabilă”, Christa Rain mai vorbeşte despre un atu important: raioanele cu articole XL care vizează clienţii cu măsuri mari.
Apropo de clienţi, în opinia reprezentantei C&A “românii nu pleacă la cumpărături fără să aibă o ţintă clară, sunt foarte exigenţi cu ţinuta lor. Cumpără inteligent şi ştiu exact ce vor şi cât sunt dispuşi să cheltuie pentru asta. Această abordare face piața dinamică și extrem de competitivă”.
„Big Four“-ul international din industria românească a modei – Inditex, H&M, New Yorker şi C&A -, a deschis 95 de magazine în ultimii doi ani şi a creat peste 1.700 de locuri de muncă.
Românii cumpără, anual, haine, accesorii şi pantofi, de 11,4 mld. lei (cca. 2,5 mld. euro) . Până în 2017, suma ar urma să crească la 12,5 mld. lei, potrivit Euromonitor.