În tot acest timp, și cifra de afaceri netă a avut un plus de aproape 38 milioane de lei, până la un rulaj de 314,41 milioane de lei în 2015. Concurentul principal, grupul suedez Hennes&Mauritz (H&M), cu aproape 50 de magazine în România, a raportat afaceri de 665,27 milioane de lei (150 mil. euro) anul trecut, cu circa 25% mai mult decât în 2014, în timp ce profitul a avut o scădere de 73%, până la 13,77 milioane de lei (3 mil. euro), potrivit rezultatelor financiare publicate pe Ministerul Finanţelor Publice.
”Toţi marii retailerii de fashion au o reţea de magazin în România, lucru care face piaţa foarte dinamică şi extrem de competitivă. Românii sunt la modă şi extrem de selectivi cu privire la ţinutele lor. În plus, este vital pentru ei ca achiziţionarea de articole vestimentare să se încadreze în triunghiul virtual format din preţ, calitate şi actualitate. Ei nu vin în magazin fără o ţintă în minte şi sunt clienţi inteligenţi, stiu exact ce vor şi cât de mult sunt dispuşi să-şi petreacă timpul la shopping”, spunea Norbert W. Scheele, directorul C&A pentru Europa Centrală şi de Est.
Și, tocmai această abordare are o influenţă considerabilă asupra pieţei de modă din România. Odată cu venirea în piaţa românească a bradurilor precum Zara, Massimo Dutti, H&M, Reserved sau C&A, această industrie s-a schimbat radical şi nu există an în care să nu asistăm la reduceri massive care îngroaşă profitul companiilor.