Cablul de la iPhone 5S sau de ce nu se mai încarcă telefonul

Odată cu lansarea modelului iPhone 5, americanii de la Apple au introdus şi un nou încărcător, cablul acestuia fiind "călcâiul lui Ahile" pentru companie.

Cablul Lightning care este folosit pentru modelele iPhone 5 şi mai noi este unul dintre cele mai proaste din industrie. Acest cablu a primit de la miile de utilizatorii Apple cel mai slab calificativ pe site-ul companiei.

De asemenea, forumul Apple este plin de discuţii dedicate acestui cablu infernal. Principala plângere este legată de faptul că acesta  încetează să mai funcţioneze după o anumită perioadă de timp, telefonul afişând şi un mesaj de genul: “acest accesoriu nu este suportat”. Cele mai multe cabluri rezistă între 4 şi 12 săptămâni înainte să mai funcţioneze.

Soluţia ar fi să cumperi mai multe cabluri pe care să le foloseşti pe  măsură ce se strică. Un cablu original costă, însă, în jur de 90 de lei, iar cei mai mulţi se orientează către produse de la terţi care oferă cam acelaşi timp de utilizare, dar costă doar 15 lei.

Alţii utilizatori de iPhone au descoperit că portul Lightning se umple de scame şi praf, iar cablul nu mai face contact, însă cei mai mulţi nu au reuşit să rezolve problema nici după curăţarea portului.  O soluţie ar fi izolarea cablului în ambele părţi, fiind foarte probabil ca firele, extrem de subţiri de altfel, să se rupă. O soluţie la îndemână este oferită de cei de la Sugru.

Ei propun un fel de lipici modelabil care se aplică pe cablu şi care se întăreşte complet în 24 de ore.