CreŞtere La finele anului trecut, piaţa cardurilor din România număra peste 80 de tipuri de carduri emise sub licenţa VISA, 50 emise de MasterCard şi patru de American Express. La ora actuală, piaţa a mai crescut, datorită cardurilor co-branded şi a cardurilor de colecţie, până la 150 de tipuri de carduri.

Necesitatea de fidelizare a clienţilor a condus la apariţia a 15 noi tipuri de carduri realizate de băncile comerciale în parteneriat cu un lanţ de magazine, cu o companie de telefonie mobilă sau cu una de comunicaţii prin cablu. Acestor noi apariţii li s-au adăugat, în acest an, şi aşa-numitele carduri de colecţie, de genul celor emise de BRD Groupe Société Générale la începutul anului (cu chipurile unor sportivi celebri). Devine evidentă astfel tendinţa pieţei de a se segmenta pe diferite tipuri de carduri şi de a se sofistica totodată. Chiar dacă este mai simplu să deţii un singur card care să aibă ataşate mai multe conturi curente în diferite valute, se pare că nu ai încotro şi trebuie să foloseşti mai multe instrumente de plată pentru a beneficia de ofertele promoţionale ale diferitelor magazine sau de reducerile acordate clienţilor fideli.

„Cardurile co-branded de credit MasterCard încorporează oferte flexibile şi atractive de creditare, dar şi programe de fidelizare, care sunt personalizate în funcţie de segmentul de consumatori cărora li se adresează. Aceste tipuri de carduri sunt foarte bine primite de către consumatori, pentru că reprezintă mult mai mult decât un instrument de plată, ele spun lucruri despre statutul personal şi profesional al posesorului, despre preferinţele sale“, explică Denisa Mateescu, general manager Southeastern Countries, MasterCard Europe. În august 2006, MasterCard România ajunsese la 55 de tipuri de instrumente de plată, bancare şi nonbancare, emise sub sigla sa. La ora actuală, emitentul are 13 parteneriate încheiate cu comercianţi din diverse domenii de activitate: de la retail (BCR şi Altex) la telefonie mobilă (cardul emis de Raiffeisen şi Vodafone) sau televiziune digitală (cardul emis de Raiffeisen şi Vodafone). Visa, celălalt mare emitent de carduri la nivel mondial, are încheiate şapte parteneriate, dintre care cinci au fost semnate în acest an.
„Acesta este un semnal încurajator pentru economie, deoarece o piaţă a cardurilor bine dezvoltată şi o creştere a plăţilor electronice lasă, în ultimă instanţă, mai multe disponibilităţi pentru creditele comerciale, care reprezintă forţa ce impulsionează economia unei ţări, pe măsură ce tot mai mulţi bani intră în sistemul bancar“, a declarat Cătălin Creţu, vicepreşedinte, Visa International CEMEA. Toate aceste tendinţe încep să susţină tot mai puternic creşterea şi diversificarea pieţei cardurilor. 

Rezultate, de excepţie, pentru VISA

4,22 milioane carduri Visa erau înregistrate în România la finele lunii iunie 2006, în creştere cu 36% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

6,15 miliarde dolari este valoarea totală a tranzacţiilor realizate de deţinătorii români de carduri în perioada iunie 2005 – iulie 2006, înregistrând o creştere de 63%.

Valoarea tranzacţiilor la comercianţi a fost de 543 milioane de dolari în primul semestru al anului, având o creştere de 116% faţă de perioada similară a anului trecut.

Cardurile Co-branded, marea reuşită MasterCard

În 24 de milioane de locaţii şi peste 210 ţări şi teritorii din întreaga lume sunt acceptate cardurile emise sub sigla MasterCard.

La carduri co-branded, MasterCard este liderul la nivel mondial, având peste 20.000 de programe lansate. Compania a fost prima care a susţinut conceptul de card co-branded pe piaţă.

Printre serviciile de asistenŢĂ de care se bucură posesorii cardurilor premium, se numără asistenţă de voiaj, asistenţă medicală, juridică sau personală.

Avantajele American Express

Cumpărăturile făcute în România sunt asigurate pe o perioadă de 30 de zile, în caz de furt sau deteriorare a produselor, chiar dacă aceasta se întâmplă din vina posesorului.

Limita superioară de creditare este un alt avantaj incontestabil. Perioada de graţie este de până la 55 de zile.

Serviciile internaţionale sunt disponibile la oricare dintre cele 2.200 de oficii de turism sau reprezentanţe, iar clienţii beneficiază de înlocuirea de urgenţă a cardurilor, oriunde în lume.