Intr-un top efectuat de GfK intitulat National Brands Index, Germania se afla pe primul loc in randul tarilor cu cea mai buna perceptie din lume. „NBI este un raport care masoara perceptia lumii pentru fiecare natiune daca aceasta ar fi fost un brand”, explica Simon Anholt, fondatorul studiului.

Pe locul al doilea se afla Franta, urmata de Marea Britanie, Canada, Japonia, Italia, Statele Unite, Elvetia, Australia si Suedia. Din Europa Centrala si de Est se afla in top doar Rusia, Polonia, Cehia, Estonia, Ungaria si Turcia.

Astazi in mod particular este o zi de sarbatoare in Germania. Nu pentru ca este cel mai puternic brand de tara, ci chiar sarbatoarea nationala, Ziua Reunificarii. Ce cadou mai frumos putea primi o tara decat confirmarea faptului ca este numarul 1, deasupra tuturor? La 3 octombrie 1990, Republica Democrata Germana, fostul satelit al URSS din zona de ocupatie sovietica s-a unit cu Republica Federala Germania. Teritoriul defunctei RDG a fost reimpartit in landuri, renuntandu-se la administratia impusa de ocupant. In teritoriul Germaniei de astazi, landurile din Est, ce provin din fosta RDG sunt: Turingia, Saxonia, Saxonia-Anhalt, Brandenburg si Mecklenburg-Pomerania Inferioara.

Inainte de 3 octombrie, Germania sarbatoarea (in partea vestica) data de 17 iunie ca zi nationala. Data era considerata pana in 1990 Ziua Unitatii Germane, pentru a marca revolta din 1953 din RDG impotriva regimului impus de ocupantul sovietic. Dupa reunificarea din 1990, ziua nationala a fost schimbata cu 3 octombrie, pentru a marca unificarea propriu-zisa. In perioada existentei sale, RDG isi celebra an de an infiintarea de la 7 octombrie 1949.

Sursa: Anholt-GfK