"Pe cât de scumpă, pe atât de bună", a fost răspunsul unanim primit de la mai mulți mari consumatori de cafea la capsulă. Atât de împătimiți încât și-au cumpărat espressoare speciale destinate consumului casnic pentru a încerca, astfel, toate gamele de cafea oferite. Interesant este faptul că majoritatea celor cu care am vorbit nu sunt mari băutori de cafea.
Însă acest nou tip de preparare, espresso și cappuccino, i-a transformat în clienți fideli. Iar acest lucru ar fi primul plus pentru importatorii și distribuitorii de astfel de aparate. „Este un trend alimentat de reclamele pentru consumul în retail. Noi nu ne-am orientat prea mult către această zonă“, spune Deneș Janoș, coordonator comunicare al Bibas Group, reprezentant unic în România al Segafredo. „Noi ne concentrăm asupra segmentului clasic de espressoare. Însă o serie de clienți premium din zona HoReCa ne-au cerut cafeaua la capsule. Este specială pentru că sunt sortimente din Costa Rica, Brazilia sau Peru“, adaugă Janos. Fiind un produs premium, și prețul este pe măsură. O cutie de 150 de capsule costă circa 48 de euro.
„În Italia, acest concept coffee system funcționează foarte bine, dar în România este la nivel de experiment“, conchide Janos. Oricum, rezultatele pozitive înregistrate în plan local se văd deja, deoarece se constată o creștere constantă a clienților, cu aproximativ 50% anual, în special pe segmentul de HoReCa. La un consum mediu de 2,3 litri de cafea pe cap de locuitor, numărul celor care comercializează capsule nu este foarte mare. Piața premium se împarte între Lavazza, Nespresso, Illy și Segafredo, iar retailul este dominat de Dolce Gusto, brandul celor de la Nestle. Împreună, nu depășesc 5% din totalul pieței cafelei.
Piața de 11,7 milioane de euro
Potrivit unei estimări Capital, efectuate pe baza informațiilor primite de la distribuitori, în fiecare lună, românii consumă circa 1,6 milioane de capsule de cafea. „Pentru 2012, estimăm o creștere cu 36% a veniturilor și mărirea portofoliului de clienți cu 30%“, spune Virgil Munteanu, director de comunicare al Brands International, importatorul și distribuitorul exclusiv al brandului premium Nespresso, prezent în România prin divizia Business Solution, care se adresează companiilor și membrilor HoReCa. „Din cifra de afaceri anuală, aproximativ 40% dintre capsulele vândute sunt Espresso Leggero și Lungo Leggero, deși suntem prezenți pe piață cu opt sortimente de cafea“, adaugă Munteanu.
Politica Nespresso nu permite comercializarea aparatelor de cafea pentru consumatorul casnic, ci doar pentru comercial. Astfel, espressoarele pot fi luate în comodat sau achiziționate. Avantajul pentru cei care le cumpără este că au posibilitatea de a procura capsulele de cafea la un preț mai mic, în condițiile în care, în medie, o capsulă costă 1,7 lei.
20 mil. de capsule de cafea se consumă anual în România. Cele mai multe (70%-80%) reprezintă consumul din HoReCa
Cafeaua din capsulă aduce pieței o aromă de până la 5%
17 martie 2012, 20:26
Ultima modificare în 17 martie 2012, 22:26
La început a fost cafeaua la ibric. A urmat cea la filtru și, mai târziu, espresso. Ultimul trend în materie de cafea este capsula. Anual, românii consumă, în medie, 20 mil. de capsule
Etichete: cafea,
capsule,
filtru
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook