Pădurar pe motorină

Pe 18 septembrie, Subaru Motors Trading va lansa pe piaţa romånească varianta diesel a noului Forester. Lipsa unor motoare alimentate cu motorină a fost pentru mult timp un handicap al mărcii japoneze, însă odată cu lansarea propulsorului boxer diesel de 2 litri pe modelele Legacy şi Outback, problema a fost rezolvată. În această toamnă, a venit şi råndul noului Forester să primescă aceeaşi uzină de forţă. Propulsorul boxer diesel are patru cilindri orizontali opuşi, o capacitate cilindrică de 1.998 cmc şi o putere de 150 CP.  Emisiile de CO2 sunt de 148 g/km.

Golful, lider absolut

121-18028-38_golfcoloana.jpgÎn ciuda prezentării recente a primelor imagini cu noul Golf Mark VI, actualul model aflat în comercializare în Europa, Golf V, înregistrează în continuare vånzări spectaculoase. În general, odată cu lansarea informaţiei că un anumit model va fi înlocuit, vånzările acestuia scad considerabil, clienţii preferånd să aştepte noua variantă. Ei bine, nu aceeaşi este situaţia şi în cazul Golfului V. Conform JATO Dynamics, în primele şapte luni din acest an, vånzările modelului au crescut cu 15,8% faţă de perioada similară a anului trecut, atingånd cota de 293.848 de unităţi la nivel european. În acest clasament, liderul Volkswagen Golf V este urmat de Peugeot 207 şi Ford Focus. În Romånia, modelul nu se mai află nici măcar în top 10, vånzările fiind cu 2% mai mici decåt în 2007.

Un Bugatti de 7,9 mil. USD

121-18029-38_veyroncoloana.jpgPrimele imagini cu roadsterul Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport (foto) au fost prezentate pe 1 august, iar la scurt timp modelul a fost prezentat la vestitul festival Pebble Beach Concourse d’Elegance. La acelaşi eveniment, primul exemplar a fost scos la licitaţie, iar rezultatul a fost uimitor: 1,97 milioane de euro (2,9 milioane de dolari). Casa de licitaţii Gooding&Company a raportat la finalul evenimentului că suma totală a achziţiilor a fost de 64,2 milioane de dolari. Alături de modelul Bugatti, au fost licitate, cu rezultate chiar mai spectaculoase, şi multe vehicule de colecţie. Printre acestea, un Ferrari 250 GT LWB „California“ Spider din 1959, în valoare de 3,6 milioane de dolari, şi o Alfa Romeo 6C 2300B Mille Miglia „Sleeping Beauty“, care a costat 2,58 milioane de dolari. Recordul a fost bătut însă tot de un Bugatti, din 1937 de această dată. Bugatti Type 57SC Atalante Coupé a fost licitat pånă la impresionanta sumă de 7,92 milioane de dolari.