Cu toate că maşinile produse în China au o prestaţie slabă la fiecare test de siguranţă organizat în Europa, vânzările acestora din România nu par afectate de rezultate. Afacerile comercianţilor români de maşini produse în ţara Marelui Zid vor ajunge, în acest an, la peste 24 de milioane de euro. Cel puţin acestea sunt estimările companiilor care importă vehicule produse de uzine cu nume care pentru un român sună extrem de ciudat. Numărul de maşini chinezeşti vâ
Cu toate că maşinile produse în China au o prestaţie slabă la fiecare test de siguranţă organizat în Europa, vânzările acestora din România nu par afectate de rezultate.
Afacerile comercianţilor români de maşini produse în ţara Marelui Zid vor ajunge, în acest an, la peste 24 de milioane de euro. Cel puţin acestea sunt estimările companiilor care importă vehicule produse de uzine cu nume care pentru un român sună extrem de ciudat. Numărul de maşini chinezeşti vândute în România creşte de la o lună la alta, în ciuda rezultatelor slabe relevate în timpul testelor de siguranţă, realizate de instituţii din Europa sau America.
"Importatorul Alexandros Motors a vândut până în prezent 120 de automobile Hover" ->
Recent, nemţii de la ADAC (Automobil Clubul German) au dat publicităţii rezultatele testării unui vehicul produs de compania chineză Brilliance Jinbei pentru piaţa europeană. Inginerii germani au notat Modelul BS6 cu numai o stea din cinci posibile. Un rezultat similar a fost obţinut în 2005 şi de SUV-ul Landwind, produs de Jiangling Motors. Siguranţa sub limită dovedită de cele două maşini a dat presei germane motivul pentru a eticheta vehiculele chinezeşti ca fiind adevăraţi „criminali pe roţi“. De altfel, cei de la Brilliance, care au încheiat contracte pentru vânzarea a 158.000 de vehicule în Europa în următorii cinci ani, au acuzat mass-media din Germania de „manevrarea vicioasă“ a rezultatelor, adăugând că ADAC va coopera cu producătorul pentru a îmbunătăţi vehiculele, în scopul de a putea obţine cel puţin trei stele la testul oficial EuroNCAP, programat pentru anul viitor.
Cumpărătorii români doresc siguranţă
Contactaţi de Capital, doi dintre cei trei importatori autohtoni de maşini produse în China au vederi diferite despre impactul testelor ADAC asupra cumpărătorilor. „Cred că aceste teste sunt legate mai mult de marketing decât de siguranţă. Ştiţi ce a păţit şi Loganul la ei. Faptul că ei nu consideră unele maşini chinezeşti ca fiind sigure nu va afecta vânzările noastre din România“, ne-a declarat Alin Mărginean, directorul general al Geely România, în timp ce George Sakelariadis, directorul comercial al Alexandros Motors, importatorul modelului Hover CUV, consideră că „aceste informatii din presă pot afecta toţi dealerii auto, implicit pe cei care vând maşini chinezeşti. Desigur că românii sunt interesaţi de siguranţă, de aceea importăm maşini performante din acest punct de vedere. Great Wall Motor (producătorul, n.r.) a testat Hover şi, potrivit metodologiei EuroNCAP, masina a primit 4 stele“. În privinţa acestui din urmă model, trebuie specificat faptul că testul a fost realizat în China, urmând metodologia europeană, şi nu în centrul de teste din Belgia.
<- "Chinezii de la Geely îşi propun să vândă 1000 de unităţi în acest an"
Produsele chinezeşti, privite cu scepticism
Mai mult sau mai puţin sigure, maşinile chinezeşti câştigă tot mai mulţi clienţi în România. Cele trei companii care comercializează astfel de vehicule, Alexandros Motors (Hover CUV), CEMI (Martin Motors CEO) şi Geely România (Geely) au adus în ţară, în prima jumătate a acestui an, peste 400 de unităţi, alte câteva sute fiind pregătite pentru import. Pentru CEO, grupul-ţintă de clienţi este format, conform reprezentantului CEMI, Valentin Dumitru, „de persoane cu venituri medii, care doresc totuşi să treacă de la un anumit tip de maşină, de oraş, la un automobil puternic, 4×4, care să le ofere nu numai siguranţă, ci şi posibilitatea de a circula în condiţiile existente în ţara noastră în ceea ce priveşte infrastructura“; iar George Sakelariadis susţine că Hover este căutat de „persoane cu familie, studii superioare, venituri medii şi mari, oameni de afaceri, care sunt activi în timpul liber“.
"În 2007, CEMI România speră să vândă 600 de exemplare Martin Motors CEO" ->
O afacere cu maşini chinezeşti nu este uşor de pus pe picioare. „Reticenţa unor clienţi faţă de maşinile produse în China vine din necunoaştere, dar există. Noi încercăm să le demonstrăm că avem maşini de o bună calitate. Deşi prima lansare, cea a modelului CK, a avut loc în iunie, noi am demarat afacerea în urmă cu doi ani. Am dorit să facem totul cu cap. Eu sunt şi pilot de raliuri şi am testat maşinile circa şapte–opt luni pentru a şti exact ce avem de vândut“, ne-a declarat Alin Mărginean, de la Geely România.