Potrivit CFR SA, proiectul include lucrări de modernizare în Portul Constanța Sud și Stația Agigea Sud, linia de legătură între Agigea Ecluză și Agigea Sud, Port Constanța Ferry Boat și zona CMT Constanța.
Printre beneficiile anticipate se numără îmbunătățirea calității transportului de marfă pe Coridorul Rin-Dunăre, creșterea accesibilității feroviare a portului Constanța, eliminarea blocajelor din trafic, sporirea siguranței infrastructurii și atragerea de noi investitori în zonă.
”Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA vă informează că azi, 10 martie 2025, la ora 15:00, a deschis ofertele depuse la procedura de achiziţie sectorială privind atribuirea contractului de proiectare şi execuţie aferent obiectivului de investiţii: „Modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa – Etapa III”, anunţă CFR.
Cine a depus oferte
– PORR Construct
– Asocierea Arcada Company (ofertant lider) şi Alstom Transport SA (ofertant asociat)
– Asocierea Bawi Construction (ofertant lider) şi Swietelsky Construct SRL (ofertant asociat)
Valoarea financiară estimată a contractului este de 619.509.527,76 lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, AXA 3 – Îmbunătăţirea conectivităţii prin dezvoltarea reţelei TEN-T de transport pe calea ferată, precum şi din Titlul de cheltuială 56 – Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare/56.48 – Programe finanţate din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) aferente cadrului financiar 2021 – 2027.
Durata de implementare a contractului, de la data ordinului de începere este de 37 de luni, din care 7 luni pentru proiectare şi 30 de luni pentru execuţia lucrărilor.
În Etapa III sunt cuprinse lucrări de modernizare la următoarele obiective:
Port Constanţa Sud
– Staţia Agigea Sud (inclusiv linia de legătura între Agigea Ecluză şi Agigea Sud)
– Linia 813B – linia existentă de legătură între Agigea Ecluză şi Port Constanţa Ferry Boat
– Port Constanţa Ferry Boat
Zona de interes din afara portului
– CMT Constanţa
Principalele beneficii sunt:
– Creşterea calităţii transportului de marfă pe Coridorul Rin-Dunăre;
– Accesibilitatea şi conectivitatea conexiunii feroviare a portului Constanţa cu reţeaua centrală TEN-T;
– Facilitarea unui nivel optim de integrare şi interoperabilitate între diferitele moduri de transport la punctul de plecare / încheiere al coridorului reţelei de bază Rin-Dunăre;
– Eliminarea blocajelor de pe această secţiune;
– Îmbunătăţirea şi menţinerea calităţii infrastructurii în ceea ce priveşte siguranţa, securitatea, eficienţa;
– Sprijinirea difuzării modale prin încurajarea utilizării transportului feroviar;
– Sprijinirea economiei naţionale;