Pasagerii CFR Călători care vor achiziţiona online bilete de tren vor putea vizualiza, înainte de iniţierea comenzii, informaţii despre numărul locurilor disponibile pentru ruta aleasă, precum şi poziţionarea acestora în vagoanele de dormit şi cuşetă, a anunţat, miercuri, compania de transport feroviar.
'Pasagerii CFR Călători care cumpără biletele de tren online beneficiază de noi funcţionalităţi ale aplicaţiei Bilete CFR Online, astfel: posibilitatea de a vizualiza numărul locurilor disponibile pentru o anumită rută şi tren, înainte de achiziţionarea biletului; posibilitatea vizualizării poziţiei locului/locurilor la vagoanele de dormit şi cuşetă, după achiziţionarea biletului, informaţie disponibilă la secţiunea 'biletele mele'', se arată în comunicatul CFR Călători.
Potrivit sursei citate, noile funcţionalităţi oferă mai multe informaţii pasagerilor pentru ca aceştia să poată selecta cea mai avantajoasă ofertă de călătorie.
'Cumpărarea online a biletului de tren este deja obişnuinţă în rândul unui segment tot mai mare de pasageri. Este o variantă simplă şi rapidă – la îndemâna oricui are conexiune la internet. Pe lângă facilitatea de a-l cumpăra online, clienţii noştri beneficiază de o reducere de 5% care se cumulează cu alte discounturi acordate (…)', a afirmat Iosif Szentes, director general CFR Călători.
Pentru cumpărarea biletelor prin intermediul serviciului de cumpărare Bilete CFR Online, clienţii trebuie să se înregistreze pe site-ul www.cfrcalatori.ro, să completeze toţi paşii indicaţi pe platformă, să aleagă destinaţia unde vor să ajungă şi să finalizeze plata. După ce tranzacţia este confirmată, clientul primeşte pe e-mail varianta electronică a biletului de tren şi este necesară tipărirea acestui document de călătorie. Identificarea călătorului în tren are loc în baza ID-ului biletului electronic pe care şi-l pot nota sau a Cărţii de identitate.
Termenul minim de cumpărare online al biletelor CFR este de 12 ore. Oricare utilizator de internet are posibilitatea de a cumpăra bilete la toate trenurile care circulă cu regim de rezervare (InterRegio – IR, Regio Expres – RE) în trafic intern, la preţ întreg, copil, elev sau student, bilete dus-întors, minigrup 2-5 sau bilete cu reducere la cumpărarea cu anticipaţie de 6-30 zile.
Datele oficiale arată că, în primele 3 luni ale anului 2015, numărul pasagerilor care au călătorit cu bilete online a fost de două ori mai mare, faţă de perioada similară din 2014.La nivelul anului trecut, 125.000 de călători au cumpărat online peste 68.000 de bilete.AGERPRES