‘Succesul din acest an al litoralului românesc îl depăşeşte chiar şi pe cel din 2008, când România încă nu cunoştea criza, iar puterea de cumpărare a populaţiei era mult mai mare. Revenirea turiştilor români pe litoralul autohton se datorează eforturilor făcute de hotelieri şi de tur-operatori de a oferi condiţii mai bune şi de a menţine preţurile la niveluri comparabile cu cele ale concurenţei străine. În plus, a început să funcţioneze şi în România un all inclusive de calitate care este foarte căutat de familii’, se arată într-un comunicat FPTS.

Hotelierii din cadrul FPTS apreciază că ‘trebuie gândit un program special de oferte pentru septembrie pentru a prelungi sezonul şi pentru a menţine gradul de ocupare al litoralului şi la începutul toamnei, profitând de vremea bună care se anunţă’.

În condiţiile în care sezonul cald se prelungeşte în fiecare an, iar condiţiile oferite se îmbunătăţesc, litoralul românesc are şansa să concureze cu ţările învecinate şi să devină o destinaţie favorită şi pentru turiştii străini, dar este nevoie şi de o promovare pe măsură, în principal, în ţările fără litoral, afirmă hotelierii.

‘Turiştii străini care se reorientează dinspre Grecia din cauza problemelor economice şi sociale din această ţară sunt în continuare o ţintă pentru turismul românesc care poate suplini măcar o parte din litoralul elen, dacă se depune un efort serios şi concentrat în acest sens’, subliniază în încheiere documentul menţionat.
SURSA: Agerpres