chiriilor, ajungand pe locul 35.Daca in 2002 se plateau 720 de euro pe metrul patrat dintr-un spatiu comercial, anul acesta chiria anuala a ajuns la 800 de euro. Adica mai mult decat pe City Centre din Bangkok sau pe bulevardul Florida din Buenos Aires, capitala Argentinei, dupa cum arata un studiu realizat de firma de consultanta imobiliara Cushman & Wakefield Healey & Baker."Cele doua bulevarde ale Capitalei nu sunt foarte mari, oferta de spatii comerciale este mica raportat la alte artere sim
chiriilor, ajungand pe locul 35.Daca in 2002 se plateau 720 de euro pe metrul patrat dintr-un spatiu comercial, anul acesta chiria anuala a ajuns la 800 de euro. Adica mai mult decat pe City Centre din Bangkok sau pe bulevardul Florida din Buenos Aires, capitala Argentinei, dupa cum arata un studiu realizat de firma de consultanta imobiliara Cushman & Wakefield Healey & Baker.”Cele doua bulevarde ale Capitalei nu sunt foarte mari, oferta de spatii comerciale este mica raportat la alte artere similare din lume, si de aceea preturile sunt destul de ridicate”, spune Teodor Tuducan, unul dintre jucatorii pietei imobiliare. Considerate „trendy” prin pozitionare si numele magazinelor prezente aici, cele doua bulevarde ofera totusi putine spatii. Pe de alta parte, case de moda, printre care Valentino, Missoni, Givenchy si Yves Saint Laurent, care si-au aratat intentia de intra pe piata romaneasca in viitorul apropiat, spun ca bulevarde bucurestene precum Dorobanti s-ar preta mai bine la stilul lor de comert. Calea Victoriei si Magheru sunt percepute ca fiind prea aglomerate, lipsite de stil si, in plus, ca avand dezavantajul absentei locurilor de parcare.Pentru firmele din comertul de lux al Bucurestiului, prezenta pe una dintre cele doua artere este obligatorie. Exista multe cazuri in care aici sunt deschise magazine doar pentru reprezentare, proprietarii lor acceptand uneori sa mearga in pierdere de dragul imaginii.La Praga, pe cunoscutul bulevard Na Prikope, chiriile au crescut intr-un an cu 25%, plasandu-l pe locul 18 in clasamentul mondial, dupa ce cu un an in urma ocupa pozitia 25. La fel ca pe Calea Victoriei din Bucuresti si aici unul dintre motive este oferta extrem de redusa de spatii comerciale, intrucat cele mai importante au fost deja preluate retailerii locali sau internationali, astfel ca cererea este foarte mare. In plus, strada este celebra pentru cladirile sale istorice, care atrag turistii ca un magnet.Ca in fiecare an, primele doua locuri in clasament sunt ocupate de Fifth Avenue din New York si Champs Elysees din Paris. Magazinele situate pe renumitul bulevard american se pot astepta sa plateasca o chirie medie anuala de 8.406 euro pe metrul patrat. si asta fara a include costul utilitatilor, taxele locale si alte costuri ocazionale. Chiriile percepute celor peste 50 de magazine de lux de pe Fifth Avenue s-au majorat cu 12% in ultimul an.La Paris, metrul patrat de spatiu comercial pe Champs Elysees a ajuns la 6.287 de euro pe an. Un magazin sub brandul Hugo Boss cu o suprafata de 1.750 de metri patrati, deschiderea unui centru Lancel de 800 de metri patrati intr-o cladire ocupata inainte de Oficiul de Turism si inaugurarea unui etaj comercial in imobilul Louis Vuitton au schimbat regulile jocului pe trotuarele bulevardului parizian, ducand chiriile si mai sus.In tabloul mondial al scumpirii chiriilor, zona Asia-Pacific este pe primul loc, cu o crestere medie anuala de 8,1%. In tarile din Europa de Vest, preturile s-au distantat cu 5,1%, insa la nivelul Uniunii Europene, aprecierea a fost de doar 4,9%. In Europa Centrala si de Est, analistii firmei britanice au observat o crestere de 4,1%.