Într-un moment în care criza a pus pe butuci sute de afaceri, casa de modă Armani a decis să intre în România prin franciză. Prima sa unitate locală, în care se vor investi două milioane de euro, va fi deschisă în septembrie pe Calea Victoriei.
Alsa Fashion Group, companie în al cărei portofoliu se află brandurile Ermenegildo Zegna, Max Mara, Mariela Burani, a reuşit să preia franciza pentru comercializarea hainelor produse de celebrul stilist italian Armani, după o competiţie strânsă cu alţi zece investitori autohtoni. „La prima vedere, o astfel de franciză pare ceva glamorous, însă este vorba de o reţetă de funcţionare foarte exactă, care presupune îndeplinirea unor criterii de performanţă. E nevoie de mult mai mult decât de potenţă financiară“, explică, pentru Capital, Daniel Rosner, managing director al grupului. „Cheia în acest business este know-how-ul partenerului local, iar cei 16 ani de prezenţă în România ne-au recomandat“, adaugă acesta. Negocierile au durat un an şi jumătate, iar la final Alsa a reuşit preluarea întregului concept Armani, astfel că jumătate din cei 1.200 de metri pătraţi din suprafaţa destinată noului brand va fi dedicată unei cafenele în stilul Armani.
Spaţiul ales va fi amenajat în două etape distincte. Într-o primă fază, se va deschide un magazin monobrand Emporio Armani, pe 300 de metri pătraţi. „Pentru această etapă, estimăm volumul investiţiilor la 1,2 milioane de euro“, precizează Rosner, menţionând că inaugurarea va avea loc în septembrie.
În a doua etapă se va deschide Armani Cafe, care va întregi conceptul impus de francizor, iar investiţia va fi de 600.000 de euro. „Pentru primul an de operare, ne aşteptăm la un volum de vânzări de 1,5 milioane de euro“, indică Rosner, amintind că Alsa Fashion evaluează şi extinderea colaborării, prin încredinţarea distribuţiei Armani Jeans.
Potrivit managerului, preţurile practicate în România vor fi aceleaşi ca în Occident. De exemplu, un tricou va costa minimum 50 de euro, iar jeanşii vor avea preţuri începând de la 100 de euro.
Linia Emporio, „perfectă pentru români“
Compania creatorului de modă Georgio Armani a încheiat anul 2009 cu o cifră de afaceri de 2,4 miliarde de euro. De câteva luni, o treime din companie a fost preluată de către grupul L’Orêal. Proaspeţii deţinători ai francizei pentru România întrevăd un profit bun, considerând că linia Emporio Armani este „perfectă pentru români“. „Din punct de vedere stilistic şi comercial, este colecţia care acoperă o plajă destul de mare încât să fie reprezentativă pentru brandul Armani şi atractivă pentru un segment demografic cât mai amplu“, motivează Rosner. Una din marile provocări ale Alsa a fost identificarea şi achiziţionarea unor spaţii adecvate pentru magazin şi cafenea. „Pornind de la cifra de afaceri vizată, înţelegi exact care este volumul de achiziţii în care trebuie să te încadrezi, respectiv numărul de produse, astfel ajungându-se la detalii extrem de specifice, cum ar fi numărul de nişe, rafturi de care este nevoie etc.“, mai spune managerul. Locaţia aleasă este fostul magazin Philosophy, unde au fost comercializate, în trecut, produse ale Armani Casa.
Cine mai vine pe Calea Victoriei
În pofida contextului economic dificil, brandurile de lux mizează pe expansiune şi pe creşterea cifrei de afaceri. În România, piaţa luxului este estimată la aproximativ 300 milioane de euro, fiind dominată de branduri precum Louis Vuitton, Ermenegildo Zegna, Max Mara, Hugo Boss. Anul acesta sunt aşteptate mai multe inaugurări, printre care un magazin monobrand Mont Blanc şi unul Gucci, tot pe Calea Victoriei. Deşi spre sfârşitul anului era planificată inaugurarea unei noi unităţi Hugo Boss, Andrei Alecu, cel care a adus franciza în România, a declarat pentru Capital că „planurile de dezvoltare vor fi amânate până la anul“. Totuşi, cifra de afaceri a companiei a fost revizuită în creştere, de la 1,2 la 1,5 milioane de euro.
Este nevoie de mai mult decât de potenţă financiară pentru o astfel de franciză.“
Daniel Rosner, managing director Alsa Fashion
Care criză?
LOUIS VUITTON În 2009, compania a înregistrat în România o cifră de afaceri de 3,1 mil. euro, din singurul magazin deschis pe plan local, în incinta JW Marriott.
HUGO BOSS Cele două magazine din România au încheiat 2009 cu o cifră de afaceri de 1,2 mil. de euro. Pentru 2010 sunt estimate vânzări de 1,5 mil. de euro.
ERMENEGILDO ZEGNA a adus vânzări de 2,4 milioane de euro pentru Alsa Fashion Group în 2009, în timp ce Max Mara, de
1,5 milioane de euro.
2 milioane de euro este valoarea investiţiei Alsa Fashion Group într-un magazin monobrand Emporio şi o cafenea Armani