Nu, nu este vorba despre o lege cu aluzii rasiste, iar premisele sunt cat se poate de ecologiste.

 

Ideea apartine reprezentantilor ministerului mediului care promisesera inca din anii ’90 ca statul californian va reduce cu 25% emisiile de gaze ce contribuie la efectul de sera, pana cel tarziu in 2020. In acest scop, orice element care reduce catusi de putin emisiile de CO2 este binevenit. Cel putin, in ochii autoritatilor.

 

Inamicul numarul 1 este culoarea neagra a multora dintre masinile cu placuta de inmatriculare „Golden State” (California), mai ales a berlinelor germane sau a limuzinelor, care atrag razele solare si se incalzesc foarte mult. Astfel, posesorul masinii va folosi pe o perioada mai lunga de timp si la intensitate maxima instalatia de aer conditionat. De aici rezulta un consum crescut de carburant si implicit mai multe gaze de esapament care contribuie la incalzirea globala.

 

Astfel, adio masinilor „total black look”, „gangsta-style” sau a Hummer-urilor negre „bling-bling”, pentru ca trebuie salvata Planeta. Tot oficialii californieni au venit si cu solutia: folosirea unor polimeri speciali in vopseaua masinii care sa reflecte razele solare si astfel sa se mentina temperatura scazuta din habitaclu. Acesti compusi se folosesc deja la fabricarea suprafetelor vitrate ale zgarie-norilor, care reusesc sa consume relativ putina energie pentru sistemul de climatizare.

 

Singura veste proasta este ca acei compusi amestecati cu vopseaua auto neagra dau o culoare deosebit de urata, un maro inchis. Probabil acesta va fi un nou inceput pentru producatorii auto care vor fi nevoiti sa devina creativi si sa introduca noi culori „anti – efect de sera”.