Teamnet International a lansat în luna mai conceptul M.O.R.E., prima platformă integrată de tip SaaS (Software as a Service). Această platformă online de business este adaptată bugetului oricărui IMM şi este disponibilă sub forma unui abonament lunar. Suita M.O.R.E. conţine următoarele aplicaţii: CRM (Managementul Relaţilor cu Clienţii), Management Flota Auto, Sofware legislativ, Portal Intern, Managementul activităţii de birou, Document Management, Arhivare Electronică, Facturare, E-mail, Task Management şi Videoconferinţă.
De ce ar alege cineva platforma M.O.R.E şi nu alte servicii în cloud? "Nu are de unde să aleagă decât de la noi, fiind singurii care oferim o platformă de business integrată. Ce înseamnă acest lucru, clientul îşi alege aplicaţiile dorite, iar acestea comunică între ele din prima clipă de utilizare. La noi, acesta plăteşte un simplu abonament lunar, pe când altfel ar trebui să facă o investiţie mare în hardware, servere etc. Şi mai mult decât orice trebuie să investească în oameni şi ăsta e un aspect pe care puţini îl iau în calcul. Nu în ultimul rând timpul de implementare, în trei zile e gata, versus o implementare tradiţională care durează o săptămână, două", a explicat pentru Capital, Călin Butunoi, M.O.R.E. division manager, TeamNet International.
O nouă companie, în trei zile
"Cu noi o companie poate să îşi deschidă un sediu în trei zile. Am dat un telefon şi am spus, de mâine activez în Brasov, am cinci oameni, unul e la facturare, doi sunt şoferi, vreau acces în aplicaţiile astea. Eu, de-a lungul carierei mele am deschis puncte de lucru în ţară şi pot să spun că nu este un proces uşor", a adăugat Butunoi.
Butunoi recunoaşte că multe companii sunt reticente în a folosi servicii cloud computing. "Trebuie să recunoaştem că facem educaţie în piaţă, în momentul acesta, prezentăm conceptul, explicăm avantajele. Noi suntem într-o situaţie de pionerat în România din punct de vedere cloud computing şi software as a service. Clienţii trebuiesc informaţi. Este ca ABS-ul la maşini. Mulţi nu ştiau ce însemna la început, însă acum toţi vor ca maşina lor să aibă acest sistem", a spus Butunoi.
În ceea ce priveşte numărul de utilizatori, "avem în prezent 1.500 de utilizatori, însă aceasta este o piaţă care va creşte foarte mult. Anul 2012 va fi un an foarte bun. Noi sperăm că mesajul nostru va ajunge şi la mai multe companii şi mai mult decat atât cred că IMM-urile vor vedea că vor putea face mai mulţi bani cu noi, mult mai mulţi bani", a încheiat Butunoi.
Software as a Service (SaaS, uneori referit ca Software on Demand), reprezintă un mod de a beneficia de aplicații complexe la un cost redus. Clientul plătește pentru utilizarea aplicațiilor față de modelul clasic în care platește pentru a le deține. Aplicațiile sunt găzduite și administrate centralizat de către furnizorul de SaaS iar clientul beneficiază în cadrul abonamentului plătit de toate actualizările și noile versiuni ale aplicațiilor.
Teamnet International a fost înfiinţată în 2001, face parte din grupul Asesoft, şi are sedii în Bucureşti, Iaşi, Timişoara, Ploieşti şi locaţii internaţionale precum Bruxelles şi Chişinau. Printre principalii indicatori de performanţa ai companiei se numără cifra de afaceri de 21 milioane eurola finele anului 2010, cei peste 350 de specialişti, dintre care 21 Manageri de Proiect şi 168 dezvoltatori, 28 proiecte finalizate în 2010 şi 56 de proiecte in derulare.
La nivel mondial, veniturile din servicii IT în cloud vor ajunge în acest an la 16 miliarde de dolari, conform companiei de cercetare Gartner.