Călin Georgescu şi-a şters toate postările de pe TikTok
Călin Georgescu a făcut ceva neașteptat: și-a șters toate postările de pe contul său oficial de TikTok. Duminică, el a spus că, de acum înainte, va folosi acel cont doar pentru a transmite mesaje în direct.
Și-a lăsat contul gol, chiar dacă are peste 361.000 de urmăritori. Într-un videoclip postat în weekend, el le-a mulțumit susținătorilor săi:
„Dragii mei, vă mulțumesc pentru susținere. De azi, acesta este canalul meu oficial de TikTok”, a transmis Georgescu, duminică, 8 decembrie 2024.
@calin.georgescu.realDragii mei, vă mulțumesc pentru susținere. De azi acesta este canalul meu oficial de TikTok.
Contul de TikTok al lui Călin Georgescu, un real mister
La o lună după ce a început campania prezidențială, care l-a făcut pe Călin Georgescu să ajungă în fruntea preferințelor pentru primul tur al alegerilor prezidențiale, lucrurile devin mai clare în privința modului în care aceasta a fost organizată și finanțată.
Serviciile Române de Informații au confirmat că mulți influenceri au postat videoclipuri pe TikTok după ce au răspuns unui anunț confidențial de pe platforma online FameUp. Alți creatori de conținut au fost abordați direct prin e-mail de o agenție necunoscută de marketing.
Rapoarte declasificate săptămâna trecută au vorbit despre o firmă misterioasă numită „FA Agency”, care susține că este o agenție de marketing din Africa de Sud. Aceasta a trimis e-mailuri către influenceri din România, oferindu-le 1.000 de euro pentru a posta videoclipuri politice „pentru binele țării” și pentru a „contribui la viitorul României”.
Ce a descoperit presa?
Totuși, investigațiile jurnaliștilor de la „Le Monde” arată că „FA Agency” nu funcționează din Africa de Sud, ci este, de fapt, o firmă-fantomă condusă din Varșovia, Polonia. În ultimele șase luni, pe Instagram au apărut aproximativ 10 conturi legate de FA Agency, toate folosind aceeași adresă de e-mail: faagency.org. Deși aceste conturi se prezintă ca specialiști în marketing și influenceri, analizele fotografiilor și story-urilor lor sugerează că acești oameni lucrează din aceleași birouri închiriate pe malul râului Vistula, Varșovia.
O mare parte dintre angajații care apar în aceste fotografii sunt ucraineni care lucrează în Polonia și sunt implicați în „affiliate marketing”, un tip de publicitate online semi-legală. Pe Instagram, ei își arată o viață socială activă, plină de petreceri de Halloween și ieșiri la bar. Cu toate acestea, pe LinkedIn, unde folosesc numele lor reale, niciunul nu menționează că ar lucra pentru FA Agency sau pentru vreo altă companie de marketing.
Le Monde a reușit să găsească adresa birourilor din Varșovia, Polonia, unde își desfășoară activitatea echipa FA Agency, dar nu a putut confirma ce companie le-a închiriat. Analiza site-ului oficial al agenției a arătat că este legat de alte site-uri web apărute în urmă cu aproximativ șase luni, toate fiind utilizate ca fațade pentru agenții de influență care operează sub diferite nume. FA Agency nu a oferit niciun răspuns la întrebările adresate.