Călin Georgescu lansează un nou apel după îndemnul de boicotare a supermarketurilor

Călin Georgescu, fostul candidat la alegerile prezidențiale, a revenit cu un nou mesaj pe rețelele de socializare, la scurt timp după ce a lansat îndemnul la boicotarea supermarketurilor din România. Într-un videoclip postat pe Facebook, Georgescu le cere celor care fac afaceri în țara noastră să plătească impozitele corect, să angajeze români pe care să îi plătească demn și să promoveze produsele românești.

„[…] Ați venit în România să faceți afaceri? Atunci plătiți corect impozitele! Nu mai jucați cifrele în contabilitate, angajați români pe care să-i plătiți demn și să le oferiți respect așa cum faceți și în Occident.

Cumpărați și revindeți produse românești la prețuri corecte, ajutați micii producători români să crească producția, oferiți-ne produse de bună calitate și terminați cu creșterea artificială de prețuri, încetați cu casele rapide de marcat menite doar să vă maximizeze vouă profitul acela de zero lei, zero euro. Respectați românii și România! […]”, a declarat Călin Georgescu.

De asemenea, acesta a criticat creșterea artificială a prețurilor și a cerut ca marile lanțuri comerciale să nu mai folosească case rapide de marcat care să le maximizeze profiturile în defavoarea consumatorilor.

În acest context, Georgescu a propus un model inspirat din Croația, sugerând ca românii să organizeze un boicot al supermarketurilor pe 10 februarie, pentru a sprijini producătorii locali și a combate prețurile ridicate.

Theodor Stolojan: „Georgescu copiază ce a văzut în Croația”

Theodor Stolojan, fost premier al României, a criticat inițiativa lui Călin Georgescu, afirmând că aceasta nu este una originală, ci doar o încercare de a imita un boicot similar care a avut loc în Croația. Stolojan a adăugat că boicotul din Croația a fost abandonat rapid, după ce oamenii au realizat că nu era soluția corectă.

„Acest domn, Georgescu, care a lansat, înțeleg, această inițiativă, copiază și el ce a văzut în Croația, că acolo a apărut prima dată o asemenea treabă, dar s-a potolit repede, băieții au înțeles acolo că nu asta-i calea și în niciun caz în România.

Noi ne străduim de câțiva ani de zile și s-au făcut progrese substanțiale ca în supermarketurile acestea să avem o pondere crescândă a produselor românești, și s-a reușit acest lucru”, a declarat Stolojan.

Călin Georgescu consideră că astfel de acțiuni pot ajuta economia locală

Georgescu își susține poziția și consideră că astfel de acțiuni pot ajuta economia locală și pot atrage atenția asupra prețurilor mari din supermarketuri. El îndeamnă românii să aleagă produsele românești, direct de la sursă, și să participe la această acțiune de solidaritate economică.

Boicotul supermarketurilor din Croația, care a dus la scăderea vânzărilor pentru a doua săptămână consecutiv, a inspirat astfel această propunere pentru România.