"Este vorba de un proiect finanţat din fonduri elveţiene. În viziunea noastră, resursele sunt adecvate şi suficiente pentru ceea ce ne-am propus. Perioada de implementare este una foarte scurtă în viziunea noastră. Este vorba de intervalul noiembrie, astăzi începem formal activitatea în acest proiect, şi ne aşteptăm ca în anul 2018, undeva în septembrie, să finalizăm implementarea proiectului", a precizat directorul ANABI.
El a subliniat că acest soft va avea capacitatea de a sprijini şi de a înlocui resursele umane alocate la început pentru a face această muncă.
Totodată, Călinescu a arătat că studiul în acest caz va implica aproape tot sistemul judiciar din România.
"Acest studiu va implica toţi reprezentanţi instituţiilor publice cu atribuţii în acest domeniu, am în vedere colegii de la poliţie, colegii procurori, instanţele judecătoreşti, executorii judecătoreşti, colegii din finanţe, ANAF, Ministerul Justiţiei şi foarte posibil pe parcurs, de asemenea, să implicăm şi alte autorităţi care într-un mod mai amplu sau mai redus au implicaţii în procedurile legate de indisponibilizarea bunurilor", a mai precizat directorul ANABI.
Ţinta acestui proiect, spune acesta, este sprijinirea în crearea unui registru naţional care să ţină o evidenţă clară.
"Vom avea evidenţa tuturor sechestrelor, tuturor ordinelor de confiscare, ordine internaţionale dispuse în acest domeniu, acordurile de partajare, diferite jurisdicţii şi executarea amenzilor sau deciziile instanţelor privind prejudiciilor aduse instituţiilor publice. Agerpres