Calugarii Cistercieni, care au format o comunitate pe insula Caldey (Anglia) s-au suparat atat de tare pe conexiunea lenta la internet, incat au ales un serviciu broadband, pentru a putea face comert electronic. Comunitatea, se intretine singura si isi obtine veniturile din vanzarea pe internet a parfumurilor si dulciurilor produse la manastire.
„Rabdarea este una din caracteristicile vietii monahale, insa pana si rabdarea fratilor a fost pusa la incercare de conexiunea lenta la internet”, a declarat parintele Daniel, unul din calugarii care traiesc pe insula Caldey.
In ultimii cinci ani, magazinul online deschis de calugari a inregistrat o crestere de 100% a cifrei de afaceri, insa conexiunea lenta la internet afecta in mod negativ afacerile monahale. Astfel, calugarii au decis sa apeleze la o companie locala de telecomunicatii, care, prin intermediul unui releu ofera serviciide internet wireless broadband pe insula.
„Accestul la serviciile broadband au dus la o diferenta uriasa in privinta utilizarii noastre a internetului. Eram constienti de faptul ca aveam nevoie de o conexiune mai rapida si era cat pe ce sa renuntam la a mai cauta o solutie prin care sa beneficiem de aceleasi servicii oferite „pe uscat”, a spus parintele Daniel. Acesta a adaugat ca acum, comunitatea calugarilor isi poate dezvolta mult mai usor activitatea comerciala online.
Serviciile de internet ale calugarilor sunt asigurate de catre compania TFL Group. Jonathan England, reprezentantul companiei a declarat ca TFL „se bucura enorm de mult pentru ca poate sa ofere servicii de ultima ora calugarilor de pe insula Caldey”.
Potrivit administratorului insulei, Ben Childs, magazinul online al calugarilor ajuta la asigurarea veniturilor pe timp de iarna, atunci cand nu sunt vizitati de turisti. „(n.r. magazinul) este crucial pentru noi, iar conexiunea broadband ne va ajuta sa grabim lucrurile”, a precizat Childs.
Calugarii s-au stabilit pe aceasta insula in anul 1929, dupa ce au emigrat din Belgia.
Sursa: BBC