Un șofer de tir român a exprimat nemulțumirea sa referitoare la lipsa de eforturi a autorităților bulgare în ceea ce privește deblocarea traficului din zona graniței cu România. El a dezvăluit detalii despre modul în care se obțin profituri de pe urma transportatorilor. În aceeași ordine de idei, a menționat că localitățile aflate în proximitatea graniței dintre România și Bulgaria se confruntă cu probleme grave de mizerie și poluare.

Șoferul menționează că există o coadă constantă de 30 de kilometri de tiruri. El a susținut, citat de G4media, că partea bulgară nu depune eforturi pentru a facilita fluxul traficului. Acesta exemplifică situația de la Ruse.

Șoferii stau în parcare chiar și 40 de ore

Potrivit acestuia, șoferii stau în parcare aproximativ 27 de ore, plus alte 5 ore pentru a intra în parcare. De asemenea, precizează că sunt necesare alte 6 ore pentru a ieși din parcare. În total, șoferul estimează că situația se ridică la aproximativ 40 de ore.

Șoferii afirmă însă că datele prezentate de Poliția de Frontieră în ceea ce privește timpii de așteptare sunt inexacte. Un conducător auto a dezvăluit că mașinile sunt în coada pe o distanță de 30 de kilometri. Asta însemna cel puțin 30 de ore de așteptare. Acest lucru se datorează și mașinilor Euro 6, care trebuie să respecte o pauză după 15 ore de stat în coadă.

Cozi enorme la granița cu Bulgaria

Referitor la situația din Bulgaria, el a arătat că există o coadă de aproximativ 5 kilometri la Biala. Acesta e o localitate apropiată de Ruse. Apoi sunt alți 6 kilometri pentru a intra în parcarea destinată.

 „Iar în parcare găsești în față 500 mașini care au intrat și își așteaptă rândul”, s-a plâns șoferul.

Șoferul a declarat că activitatea la graniță s-a transformat într-o afacere care poate aduce în jur de 400.000 de euro pentru un operator privat. El a menționat că CNAIR ar trebui să organizeze o mașină pe minut la fiecare cântar. Media de timp sub 5 minute pe mașină nu este atinsă în mod obișnuit, luând în considerare întreaga zi. El a mai spus că, la Ruse, există o diferență evidentă în privința parcării. Românii plătesc 25 euro, în timp ce bulgarii plătesc doar 7 euro.

 „Românii stau 30 ore, iar bulgarii doar câteva ore”, a arătat acesta.

Bulgaria
Bulgaria/SURSA FOTO: Dreamstime

396 de mii de euro în fiecare lună pentru o parcare

Șoferul a explicat că la Ruse există o parcare unde trebuie să te înscrii pentru a intra la procedurile birocratice, dar aceasta vine cu costuri.

„Este o mare afacere această parcare. Faceți un calcul, Poliția de Frontieră susține că trec aproximativ 800-900 camioane zilnic. Minim 600 intră în parcare, dintre care bulgari prea puțini. Din 600, să fie 500 alte mașini, în afară de cele bulgărești, care plătesc doar 7 euro. Sunt 500 de mașini care plătesc 25 euro și rezultă 12.500 de euro, iar alți 700 de euro ies de la o sută de mașini care achită 7 euro. Deci avem o încasare minimă de 13.200 euro zilnic. Asta înseamnă 396 de mii de euro în fiecare lună pentru o parcare”, explică șoferul.

Intrarea în Schengen, sigura soluție

Cozile lungi de la frontiera româno-bulgară afectează locuitorii din Bulgaria din proximitatea celor mai aglomerate puncte vamale. Cotidianul bulgar DunavMost sugerează că soluția ar putea fi aderarea celor două state la Spațiul Schengen.

„În cazul în care cele două țări ar deveni parte a spațiului Schengen, ar fi reduse drastic așteptările la frontieră, aglomerația și emisiile generate de motoarele în funcțiune. Pentru turiști, cozile reprezintă, de asemenea, un inconvenient. Dar pentru șoferii de camioane grele care traversează zilnic frontieraUE, impactul economic și asupra sănătății este mai mare”, relatează cotidianul bulgar.

Pentru turiști, cozile reprezintă, de asemenea, o problemă. Însă pentru șoferii de camioane grele care traversează zilnic frontiera UE, impactul economic și asupra sănătății este mai mare. Locuitorii din Ruse încearcă de ani de zile să atragă atenția asupra problemelor și protestează împotriva aerului poluat.