Care sunt avantajele pentru beneficiarii acestor vouchere și care ar fi dezavantajele când vine vorba despre utilizarea lor?
Camelia Popescu: Voucherele de vacanță sunt un instrument de plată foarte folosit deoarece aduce beneficii atât angajatorului cât și angajatului. Dacă un angajator decide să acorde vouchere de vacanță angajaților săi, acesta va avea o reducere a cheltuielilor pentru acest beneficiu cu până la 40% comparativ cu situația în care ar acorda prime în bani, cu aceeași valoare cu voucherele. Din această perspectivă, voucherul de vacanță este un instrument eficient de motivare a angajaților și care presupune costuri mai scăzute. În ceea ce îi privește pe angajați, aceștia se pot bucura de vacanțe gratis, prin intermediul voucherelor primite din partea angajatorului. Deoarece sunt un instrument de plată intern, pot fi folosite doar pentru plata serviciilor de cazare și masă exclusiv în România, nu pot fi folosite pentru vacanțe în străinatate.
De ce majoritatea hotelierilor alege să nu accepte vouchere de vacanță?
Camelia Popescu: Modul în care este gestionată activitatea unei unități de cazare este alegerea proprietarului respectivei unități. În funcție de obiectivele de vânzări și resursele alocate, politiciile de marketing variază în piață. Voucherele de vacanță sunt instrumente de plată, astfel că încasarea efectivă a plății nu se face instant, ca în cazul plăților cu cash sau card. Pot apărea întârzieri la efectuarea decontării, dar consider că acestea nu sunt semnificative și nu impactează activitatea economică a hotelierilor.
În general, hotelierii sunt interesați să atragă cât mai mulți clienți, de preferat pe tot parcursul anului, să evite sezonalitatea care aduce instabilitate și complexitate. Voucherul de vacanță este un instrument sigur care asigură un flux financiar sănătos și un număr mare și constant de turiști.
Care credeți că vor fi principalele caracteristici ale turismului românesc în anul 2023? Ne putem aștepta la prețuri mai mari, cu cât timp înainte ar trebui să ne rezervăm vacanțele?
Camelia Popescu: Cifrele arată că piața de turism domestic este în continuare pe trend ascendent în ultimii doi ani. Turismul intern a fost încă din 2021 în creștere, călătoriile în țară fiind atunci preferate în special din cauza incertitudinii situației la nivel global.
Restricțiile de călătorie erau încă destul de severe și se modificau foarte repede. În plus, oamenii încă nu aveau curajul să călătorească spre destinații îndepărtate, luând foarte în serios posibilitatea unei îmbolnăviri și nevoia de spitalizare și tratament. Astfel că multe destinații domestice au fost redescoperite, iar experiența a fost una foarte plăcută. Când s-au ridicat restricțiile și s-au redeschis destinațiile exotice, românii au ales să plece în străinătate, dar nu la fel ca înainte de pandemie.
Turiștii au început să prefere destinații domestice, nu doar să le aleagă din lipsă de alte opțiuni, iar acesta este un lucru îmbucurător. Hotelierii români au înțeles această reorientare și au încercat să vină cât mai mult în întâmpinarea cererii, înțelegând că este foarte importantă fidelizarea turiștilor ocazionali din 2021.
Pentru 2023 estimez în continuare o creștere a turismului intern, dar și a celui extern. Referitor la turismul extern, destinațiile preferate anterior, respectiv Turcia, Grecia și Egipt, rămân primele alegeri ale românilor, dar am observat și un interes pentru destinații nou deschise, precum Oman.
Citește continuarea pe Infofinanciar.ro…