Compania vizează un model de afaceri de transport ca serviciu (TaaS) pe termen lung, spre deosebire de alți dezvoltatori care doresc să-și vândă și să licențieze tehnologia companiilor de transport.
Mai multe startup-uri de camioane autonome au sediul în Texas și toate se apropie acum de primele lansări operaționale ale tehnologiei SAE Level 4 pe rutele dintre orașe și centrele de transport de marfă, infomează autoweek. Dezvoltatorul autonom de tehnologie Bot Auto este doar unul dintre puținele startup-uri care vor să demonstreze că și camioanele fără șofer pot fi o tehnologie sigură și scalabilă.
Un camion fără șofer ar putea transporta mărfuri reale
Înseamnă că sistemele hardware și software SAE de nivel 4 ale companiei, montate pe semicamionele Freightliner, ar putea transporta mărfuri reale cu un camion fără șofer.
Această fază viitoare de implementare între cele două orașe se va desfășura timp de cel puțin patru luni și va fi urmată de upgrade-uri de sistem bazate pe experiența acumulată de camioane și sisteme de monitorizare la distanță.
„De la demonstrația noastră de succes hub-to-hub din octombrie anul trecut, echipa s-a concentrat pe construirea unui sistem fiabil cu redundanțe hardware și software îmbunătățite”, a declarat Xiaodi Hou, fondator și CEO Bot Auto.
Compania spune că a avansat în această etapă cu doar o fracțiune din resursele disponibile pentru o serie de alți jucători din acest domeniu, inclusiv cei susținuți de marii producători de camioane.
Bot Auto s-a lansat cu o sumă foarte modestă, de 16,5 milioane de dolari, mult mai puțin în comparație cu cât s-au lansat jucătorii mari în ultimul deceniu. Startup-ul a strâns o finanțare suplimentară de 20 de milioane de dolari în septembrie anul trecut, în pregătirea pentru această fază de implementare.
Tehnologia SAE Level 4 a evoluat rapid
Majoritatea jucătorilor actuali din această sferă planifică implementări operaționale în următoarele 24 de luni. „2025 va fi un an imporant”, adaugă Hou. „Uitați-vă la ceea ce se întâmplă în industria noastră până acum: Kodiak demonstrează capabilitățile de eliminare șoferilor în Bazinul Permian, FERNRIDE face pași în Europa și acum Bot Auto ne stabilește programul.”
Ca și în cazul robotaxis, ultimii trei ani au arătat că tehnologia SAE Level 4 a evoluat rapid de la o problemă de fezabilitate tehnologică la o problemă de viabilitate financiară.
Companiile menționate de Hou se află în stadiul de validare a siguranței pe cursuri deschise și închise și în stadiul diferitelor programe pilot la scară mică cu companii reale de camioane comerciale care transportă mărfuri reale off-road.
Scopul final al Bot Auto
Bot Auto și-a finalizat demonstrațiile hub-to-hub în noiembrie anul trecut, permițând camioanelor sale să navigheze între două depozite în timp ce gestionau semafoarele, semnele de oprire, făceau viraj extrem de largi pe străzi navigau pe autosradă cu un șofer de siguranță la volan.
Hou recunoaște agitația din jurul camioanelor fără șofer. Aceasta este a doua sa afacere de transport autonom, după ce a co-fondat și condus startup-ul de transport autonom TuSimple din 2015 până în 2022, când a lansat Bot Auto.
Scopul final al Bot Auto nu este să-și vândă sistemele flotelor. Mai degrabă, startup-ul vrea să devină o companie de camioane, urmărind un model de afaceri de transport ca serviciu (TaaS). Înseamnă că intenționează să implementeze și să gestioneze o flotă de camioane proprii, oferindu-și serviciile clienților companiilor tradiționale de transport.