Emisiile de oxizi de azot şi de particule de praf ale noilor tipuri de camioane şi autobuze vor fi reduse cu 80% şi respectiv 66%, datorită intrării în vigoare, de la 31 decembrie 2012, a normelor de certificare Euro VI privind vehiculele grele, informează un comunicat al Comisiei Europene (CE) dat publicităţii la Bruxelles.
Pe lângă faptul că va avea un impact asupra sănătăţii şi mediului, noua legislaţie ar urma să aibă un efect pozitiv şi asupra industriei, introducând proceduri de testare armonizate şi standarde care ar trebui să ajute la stimularea exporturilor industriei auto europene. În plus, se precizează în comunicatul CE, legislaţia UE din domeniu este mai simplă şi poate fi aplicată mai repede, întrucât norme direct aplicabile au înlocuit directivele, eliminând astfel timpul necesar pentru transpunerea lor în 27 de legislaţii naţionale diferite.
‘Reducerea emisiilor va ajuta la curăţarea aerului pe care îl respirăm şi va ameliora competitivitatea industriei auto. Cum am menţionat şi în recent adoptatul plan de acţiune privind automobilele, creăm o situaţie win-win: vom avea camioane şi autobuze mai curate care vor stabili standarde şi vor putea fi exportate în întreaga lume’, a declarat comisarul european pentru industrie şi antreprenoriat, Antonio Tajani.
Noua legislaţie europeană stabileşte reguli comune la nivelul UE pentru emisiile poluante provenite de la vehiculele grele. Aceasta a fost întocmită în conformitate cu recomandările Grupului de nivel înalt pentru un Sistem de reglementare competitiv în industria auto în secolul al XXI-lea (CARS 21) şi în urma unei consultări publice.
SURSA: Agerpres