Pana in 1990, piata era ocupata de camioanele fabricate la uzinele brasovene si camioane grele, rusesti sau Tatra, cehoslovace. Toti importatorii pun la dispozitia cumparatorilor sisteme de leasing care, in ciuda legislatiei romanesti in domeniu, reduc efortul financiar al acestora. Pentru acelasi model de camion, preturile au marje mari de variatie, in functie de dotarile vehiculului. Confortul din cabinele camioanelor de cursa lunga poate atinge cote foarte mari. Acestea pot fi dotate, la cerere, cu cuptoare cu microunde, televizoare, frigidere, aer conditionat etc. De aceste facilitati beneficiaza soferii, iar masinile sunt platite de patroni, asa ca, de obicei, sunt comandate modelele standard. In prezent, aproape nici un transportator nu isi mai cumpara camioane neperformante, ci prefera marci consacrate, mai scumpe, dar foarte fiabile. Singurul producator intern pierde teren in fata constructorilor straini, vanzand in primele 11 luni ale anului doar 512 bucati. „Roman nu vinde camioane, Roman compenseaza. Distanta intre camioanele produse in Vest si cele romanesti este enorma. Intre camioanele straine diferentele nu sunt foarte mari. De obicei, toti constructorii utilizeaza subansambluri fabricate de aceleasi firme, specializate. Desigur, fiecare constructor are ceva special care-l distinge de ceilalti fabricanti”, afirma Mihai Staub, analist auto.
Constructorul suedez Volvo a intrat pe piata in 1990. In 1991, vanduse deja peste 300 de camioane noi in Romania. In 1999, Volvo Truck Corporation este, din nou, lider pe piata, fiind si singurul producator strain de camioane prezent direct, in Romania. Oferta Volvo Truck cuprinde Mitsubishi Canter (Volvo reprezinta constructorul nipon in Europa), cu o sarcina totala de 9,8 sau 11 tone, Volvo FL, cu sarcini cuprinse intre 8 si 28 de tone, camioanele de cursa lunga Volvo FH ( desemnat camionul anului 2.000) cu sarcina de peste 100 de tone si puteri intre 380 si 460 de cai si camioanele pentru distributie regionala si urbana model FM, cu capacitate de transport de peste 100 de tone si motoare de pana la 420 de cai putere. „Preturile pornesc de la 50.000 de marci germane pentru Mitsubishi, pana la 160.000 DM pentru grupa FH. Cumparatorilor le punem la dispozitie sistemul propriu de leasing, pe o durata de patru ani cu 15-20% avans”, declara TorbjA
Camioanele straine au trecere la transportatorii romani
27 ianuarie 2000, 12:00
Ultima modificare în 27 ianuarie 2000, 14:00
Pana in 1990, piata era ocupata de camioanele fabricate la uzinele brasovene si camioane grele, rusesti sau Tatra, cehoslovace. Toti importatorii pun la dispozitia cumparatorilor sisteme de leasing care, in ciuda legislatiei romanesti in domeniu, reduc efortul financiar al acestora. Pentru acelasi model de camion, preturile au marje mari de variatie, in functie de dotarile vehiculului. Confortul din cabinele camioanelor de cursa lunga poate atinge cote foarte mari. Acestea pot fi dotate, la cer
Etichete: arhiva
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Goana dupa voturi limiteaza cresterea taxelor locale
- Softurile de proiectare economisesc tusul, echerele si noptile arhitectilor
- Miliarde de dolari au stat in calea apocalipsei Y2K
- Virusii noului mileniu au invatat sa navigheze pe Internet
- Fondurile mutuale au incheiat 1999 cu focuri de artificii
- Bancile primesc in seifuri si obiectele clientilor
- Mugur Isarescu a avut o revelatie
- Utilajele care pot salva Sidermet zac in vama
- Europa sterge barierele vamale
- Mesterii orgilor nu aud prea des fosnetul bancnotelor