Ariston Thermo România, liderul pieței locale de centrale termice și boilere electrice a continuat pentru al doilea an consecutiv campania umanitară Ariston Comfort Challenge prin care compania și-a asumat provocarea de duce confortul acolo unde pare greu de atins. Anul acesta, Ariston a continuat parteneriatul alături de Crucea Roșie Română prin care au donat boilere electrice de ultimă generație către sute de instituții care nu au acces la o nevoie de primară, așa cum este apa caldă. În același timp, Ariston Thermo România s-a alăturat Asociației Naționale a Salvatorilor Montani din România (SALVAMONT), asumându-și angajamentul pe termen lung de a duce confortul în zonele montane pentru susținerea echipelor de salvamontiști și voluntari care participă zi de zi, în orice condiții meteorologice, la acțiunile de prevenție și salvare.
Ariston Thermo și Crucea Roșie au donat împreună peste 1000 de boilere în cadrul celor două ediții ale campaniei Comfort Challenge
O statistică la “rece” ne arată că în România unul dintre patru oameni nu are acces la apă caldă. România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește accesul populației la apă curentă în propria locuință. Condițiile dificile de trai sunt o realitate dură pentru zeci de mii de persoane, mai ales copii și vârstnici. Prin acțiunile derulate în ultimii doi ani, la nivel național, în cadrul campaniei Ariston Comfort Challenge, 112.642 de persoane au ajuns să beneficieze de apă caldă și să aibă, astfel, un trai mai bun. În cei doi ani de activitate au fost donate 1058 echipamente de încălzire a apei către 621 de instituții din toată țara: școli, grădinițe, cămine de bătrâni sau centre medicale.
Cei peste 112.000 de beneficiari ai proiectului, care au fost identificați de către Crucea Roșie Română, provin în special din zone rurale ale principalelor județe ale țării: Arad, Bacau, Călărași, Dâmbovița, Galați, Mehedinți, Iași, Sălaj, Sibiu, Timiș, Tulcea sau Vrancea.
“Ariston Comfort Challenge înseamnă, în primul rând, asumarea unei provocări ambițioase prin care ne-am propus să oferim susținere concretă celor care duc lipsă de confort, transformând accesul la apă caldă din lux în normalitate. Este al doilea an în care răspundem nevoilor identificate de către partenerul nostru, Crucea Roșie. Mii de şcoli, grădiniţe, dispensare şi centre pentru bătrâni nu au infrastructura şi nici forţa financiară care să asigure accesul la o nevoie de bază, așa cum este apa caldă. Prin toate componentele campaniei – susținerea și implicarea activă a partenerilor, voluntarilor, angajaților și ambasadorilor în acțiunile de donație, cred că ne-am atins obiectivul cu succes, reușind să aducem un plus de confort și să îmbunătățim vizibil condițiile de de trai ale beneficiarilor,” a declarat Cătălin Drăguleanu, country manager Ariston Thermo România.
Donațiile efectuate de către Ariston și Crucea Roșie au beneficiat de susținerea și implicarea unor importante personalități publice așa cum sunt: Elisabeta Lipă, președintele Federației Române de Canotaj și Alex Găvan, alpinist de altitudine extremă.
Filmele campaniei post fi vizionate aici:
Elisabeta Lipă – https://www.youtube.com/watch?v=0v-EN13QEW8
Alex Găvan – https://www.youtube.com/watch?v=xcGLjEU1f6o
Film general campanie – https://www.youtube.com/watch?v=0817k17bdE8&feature=youtu.be
Parteneriat la înălțime – Ariston Thermo alături de Salvamont România
Începând cu anul 2019, Ariston Thermo este partenerul Salvamont, fiind alături de salvamontiștii care ies în fiecare zi din zona lor de confort, înfruntând condiții extreme pentru a-i proteja pe cei care ajung pe munte. În cadrul proiectului, Ariston a dotat 30 de centre și baze de salvare cu centrale termice în condensare și boilere electrice de ultimă generație.
Anual, numărul turiştilor la munte este în continuă creştere, efect al revigorării turismului montan – un fenomen care înseamnă însă și creșterea numărului de accidentelor montane. Aproximativ 400-500 de salvamontişti acționează zilnic, în cele aproximativ 120 de baze şi posturi salvamont permanente sau sezoniere. Aceștia sunt gata să salveze vieți pe munte oricând este nevoie în condiții deosebite: stres, vizibilitate redusă, condiţii meteo extreme, încărcare psihică mare și mediu infestat microbiologic.
Atât pentru salvator, cât și pentru cel salvat este foarte important ca infrastructura din spate să fie funcțională, să existe centre de salvare dotate corespunzător pentru creșterea calității actului de prim ajutor.
Andrei Roșu, sportiv de anduranță și ambasadorul campaniei Ariston Comfort Challenge din 2018, s-a alăturat anul acesta echipei Salvamont și a participat la simularea unei intervenții pe munte a echipei Salvamont. Filmul campanie poate fi vizionat aici:
Andrei Roșu – https://www.youtube.com/watch?v=Y5L9WcRGtDM
Parteneriat Salvamont România – Ariston – https://www.youtube.com/watch?v=ANZnkKtcKs4
Aventura Ariston Comfort Challenge a pornit în 2018 în ținutul înghețat al Groenlandei
Prima misiune globală a grupului Ariston, Comfort Challenge, a avut loc în anul 2018, în Groenlanda, pe insula Disko. Grupul Ariston a livrat materialele necesare și a construit, pe un teren înghețat, cu diverse adversități, o casă modulară inovatoare și eficientă, denumită Ariston Comfort Zone. Construcția a fost donată Universității din Copenhaga pentru ca echipa de savanți de aici să poată cerceta impactul schimbărilor climatice asupra zonei arctice chiar și în sezonul de iarnă, când temperaturile sunt extrem de scăzute.
În urma studiilor, savanții trag un semnal de alarmă că în următorii 100 de ani, temperaturile locale vor creşte cu cel puţin 5°C, respectiv cu 10°C în cel mai rău caz. Zona arctică este primul loc care va fi afectat de schimbările climatice, cu repercursiuni care se pot extinde însă asupra întregii planete.