Campania "Atinge polul pozitiv in comunicare" cu Robert Turcescu, reprezinta un training ce se adreseaza exclusiv presei locale si se va desfasura in perioada 20 octombrie – 15 decembrie. Training-urile se tin in Bistrita (20 octombrie), Timisoara (17 noiembrie), Ploiesti (1 decembrie) si Iasi (15 decembrie). Intreaga campanie este sustinuta si finantata de compania Rombat, cel mai mare producator si distribuitor de baterii auto din Romania, iar scopul acesteia este "de a da o mana de ajutor" presei locale, mai exact jurnalistilor si corespondentilor locali care isi doresc o carierea profesionala in jurnalism. Training-ul consta in 3 seminarii, care vor aborda urmatoarele teme: „Vreau sa dau lovitura”, „Pregatirea si realizarea unui interviu de televiziune”, „Comunicarea interpersonala si comunicarea mediata”, „Tehnici de comunicare nonverbala”, „Jurnalistul, Internetul si telefonia mobila”.
Presa locala a raspuns pozitiv acestei initiative: s-au ocupat toate locurile disponibile, iar interesul a fost si este foarte crescut. Selectarea celor 20 de jurnalisti s-a facut pe baza unor conditii de participare, iar numarul limita de participanti a fost impus tocmai pentru a spori eficienta training-ului.
Intrebat de redactia site-ului Capital.ro de reactiile participantilor la training-ul de la Bistrita, Robert Turcescu a declarat ca jurnalistii din presa locala au mult mai multe probleme decat cei din presa centrala, in sensul ca libertatea de actiune a jurnalistilor din presa locala este vizbil mai restransa. Acesta este inca un motiv pentru ca presa centrala sa acorde mai mult sprijin presei locale, pentru a iesi din cercul autoritatilor din provincie, in care este prinsa presa din afara capitalei. “Am gasit jurnalisti de foarte buna calitate, dornici sa comunice mai mult cu confratii lor din presa centrala, iar programul din Bistrita se poate numi ca a fost un succes”, a conchis Robert Turcescu.
Urmatoarea etapa in programul "Atinge polul pozitiv in comunicare" este Timisoara, despre care Turcescu sustine ca are un nivel mai ridicat al presei locale, data fiind apropierea de Occident. De asemenea, in viziunea jurnalistului, Timisoara este mai aproape de presa centrala si prin editiile locale ale ziarelor de renume. “Trainingul de la Timisoara va fi unul plin de provocari profesionale si este adresat in primul rand tinerilor care isi dedica intregul lor talent jurnalismului profesionist” a declarat pentru site-ul Capital.ro Robert Turcescu.
Sursa: Capital