Campania EVZ-Capital #provocareapresedintelui. Ionel Arion, președintele PRO AGRO, întrebare pentru candidați
Campania #provocareapresedintelui își propune să deschidă un dialog real între candidații la Președinție și societatea românească, prin reprezentanții unor domenii cheie.
Ionel Arion, președintele Federației PRO AGRO, a participat și în campania lansată de Evenimentul Zilei și Capital. „Cum văd viitorii candidați deschiderea de noi piețe pentru producția de alimente din România?”, a fost întrebarea adresată prin #provocareapresedintelui.
PRO AGRO reunește 20 de asociații de producători din agricultură, zootehnie, industria alimentară şi servicii. Iar potrivit lui Arion, întrebarea este importantă din mai multe puncte de vedere. Pe de o parte, prin prisma faptului că țara noastră produce peste necesarul pieței interne în anumite domenii. Cum ar fi, de exemplu, la grâu, carne de pui sau de bovine. „Dar și pentru că, din ce am văzut, fostul președinte al României mergea mai mult singur în deplasările externe. În timp ce președintele Franței pleacă cu două avioane de antreprenori, din diferite domenii, prin periplurile lui prin lume. Cancelarul Germaniei, la fel. Ține de politica externă, iar acest lucru trebuie avut în vedere. Pentru că nu putem capitaliza business-urile românești altfel decât prin deschiderea de noi piețe. Altele decât cea comunitară”, a subliniat președintele federației.
Avem nevoie de piețe externe
Ionel Arion a explicat că întrebarea adresată prin #provocareapresedintelui este importantă, mai ales în contextul Acordului Mercosur. Încheiat recent de către Comisia Europeană cu organizația economică formată din Argentina, Brazilia, Paraguay și Uruguay, acesta ar urma să fie aprobat în vară de statele membre UE. Potrivit lui Arion, dacă acest lucru se va întâmpla și în România, va impacta puternic agricultura și producția alimentară.
„România, anul trecut și anul acesta, a deschis noi contracte de finanțare pentru industria alimentară. Am rezolvat finanțarea, dar nu și cealaltă problemă – accesul la piață. Nici măcar în retail, noi, în România, nu putem intra și concura cu ce vine pe brandul propriu al supermarketului. Ori, pe piața de retail noi trebuie să vindem cât mai mult. Dar pentru aceasta trebuie să educăm mai întâi și după aceea să câștigăm consumatorul. Pentru că, astăzi, să fim sinceri, mulți români aleg după prețul de pe etichetă și nu după descrierea conținutului”, a explicat președintele PRO AGRO.
Ionel Arion susține că adoptarea la nivelul UE a Acordului Mercosur va obliga România să se orienteze spre alte piețe. „Dacă se va aduce foarte mult din Mercosur în piața comunitară, nu vom mai putea vinde anumite produse. Dar putem să vindem în Asia, în Orientul Mijlociu, în Nordul Africii. Pentru că vedem că piețele mondiale se tot reașază. Eu cred că doar așa putem pătrunde, prin relații diplomatice cât mai bine dezvoltate”, a mai declarat președintele federației.
#provocareapresedintelui pentru 11 candidați
Campania #provocareapresedintelui urmărește să adreseze candidaților la președinția României întrebări relevante din mai multe domenii de activitate, care să reflecte perspectivele și provocările specifice.
Întrebările pot fi adresate prin intermediul publicațiilor Evenimentul Zilei și Capital. Sau direct pe website-urile sau platformele de socializare ale companiilor sau personalităților, folosind hashtag-ul #provocareapresedintelui.
Cei care doresc să acceseze campania #provocareapresedintelui pentru a transmite o întrebare pentru candidații la președinție pot intra în contact cu redacțiile celor două publicații prin intermediul adresei de email provocareapresedintelui@evzgroup.ro.
Prin această campanie, Evenimentul Zilei și Capital își propun să lanseze o provocare și celor 11 candidați la funcția de Președinte al României, în dorința de a regăsi în discursurile acestora răspunsuri concrete la întrebări și probleme reale ale actorilor economici și societății românești.