valabile in 2004 va incepe lunile urmatoare. Obisnuitele reclame si premii puse in joc de asiguratori vor indrepta din nou proprietarii de autovehicule catre o companie sau alta. Lucrurile se vor schimba, insa, de anul viitor, cand politele incheiate la o societate se vor prelungi automat, daca asiguratul nu cere in mod expres sa se mute in alta parte. „Pana la finele anului trebuie emise norme care sa permita prelungirea automata a contractelor de asigurare RCA”, spune Albin Biro, membru in Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). O alta schimbare va fi posibilitatea platii trimestriale a primelor. In momentul de fata, polita RCA are valabilitate de un an, dar exista si posibilitatea incheierii unei asigurari pe sase luni, platile facandu-se anual sau semestrial. Pentru proprietarii de masini, aceste modificari ale reglementarilor in vigoare vor insemna mai putine griji inainte de termenul de expirare a politei. Daca nu are nici o intentie sa schimbe asiguratorul, contractul sau va fi prelungit la finele anului de catre compania la care a fost incheiat initial. In plus, nu va mai trebui sa se deplaseze pana la un sediu al societatii pentru a „cumpara” o polita pe sase luni sau un an. „La fel ca in cazul facturilor de telefon, spre exemplu, plata se va putea face la banca, iar asiguratorul va primi instiintarea de plata si va prelungi polita. Posibilitatea platii trimestriale va usura si efortul financiar al asiguratului”, spune Biro. Pentru companiile de asigurari, impactul va fi diferit. Cele care au reusit sa castige pana in prezent o cota importanta pe piata RCA vor avea de castigat. Mentinerea clientilor va fi mai putin costisitoare, in conditiile in care acestora le va fi mai „comod” sa ramana la acelasi asigurator. Schimbarea societatii va presupune instiintarea fostului asigurator, inainte de expirarea contractului, ca polita nu mai trebuie prelungita. Este de asteptat, astfel, ca actualele cote de piata sa sufere putine modificari in viitorul apropiat. „Prelungirea automata a politelor va reduce cheltuielile foarte mari facute pentru campanii publicitare la finele si jumatatea anului. Nu este normal ca asiguratii sa alerge dupa premii atunci cand isi aleg asiguratorul”, spune Angela Toncescu, presedintele Asirom. Compania sa detine cea mai mare cota pe piata RCA, la finele anului trecut concentrand 47% din totalul incasarilor din astfel de polite. Cote importante de piata erau trecute, la aceeasi data, in dreptul societatilor Astra (circa 13%), Omniasig (12%), Ardaf (7,3%), Unita (7%), si Allianz tiriac (6,5%). Piata asigurarilor de raspundere civila auto se ridica, dupa primele sase luni din acest an, la 3.500 miliarde de lei, suma echivalenta celei inregistrate in intregul an 2002. In cazul companiilor nou infiintate sau al celor care nu au practicat pana acum asigurari obligatorii de raspundere civila auto, masura va fi dezavantajoasa. Daca societatile „cu vechime” in domeniu vor face economii la capitolul „promovare”, cele care vor dori sa intre in viitor pe aceasta piata vor fi nevoite, dimpotriva, fie sa cheltuiasca mult pe campanii publicitare, pentru a atrage clientii celorlalte societati, fie sa mizeze doar pe incheierea de polite pentru masinile noi, inca neasigurate.Cine castiga si cine pierde?In castig· Societatile de asigurari care au deja cote mari pe piata RCA: Asirom, Astra, Omniasig, Ardaf, Unita, si Allianz Tiriac Asigurari· Asiguratii, pentru ca nu se vor mai trezi la inceputul anului cu masina neasigurata, daca nu au avut timp in preajma sarbatorilor din decembrie sa incheie polita RCA.· Toate companiile care practica asigurari RCA, daca se va renunta la reautorizarea anuala de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). In plus, se vor reduce cheltuielile pentru campanii publicitare si premii promotionale si se vor crea conditii pentru introducerea sistemului bonus-malus.· Asiguratii, pentru ca sistemul de plata se va simplifica.In pierdere· Societatile de asigurari nou infiintate, care vor intra cu mai mare greutate pe piata RCA.· Asiguratii care isi alegeau societatea in functie de premiile si reducerile oferite in timpul campaniilor RCA, pentru politele cu plata anticipata a primei de asigurare pe intreg anul.· Companiile de publicitate angajate in campaniile RCA, pentru care vor face cheltuieli foarte mari doar societatile de asigurari nou intrate pe piata RCA.
Campaniilor
23 octombrie 2003, 12:00
Ultima modificare în 23 octombrie 2003, 15:00
valabile in 2004 va incepe lunile urmatoare. Obisnuitele reclame si premii puse in joc de asiguratori vor indrepta din nou proprietarii de autovehicule catre o companie sau alta. Lucrurile se vor schimba, insa, de anul viitor, cand politele incheiate la o societate se vor prelungi automat, daca asiguratul nu cere in mod expres sa se mute in alta parte. "Pana la finele anului trebuie emise norme care sa permita prelungirea automata a contractelor de asigurare RCA", spune Albin Biro, membru in Con
Etichete: arhiva,
asigura
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook