Pentru acest amplu eveniment sportiv, care se va desfășura pe parcursul a patru săptămâni (14 iunie și 14 iulie), au fost disponibile 2,7 milioane de bilete. Multe zone din Berlin, Munchen, Colonia, Dortmund, Düsseldorf, Frankfurt, Gelsenkirche, Hamburg, Leipzig și Stuttgart vor primi o avalanșă de vizitatori naționali și străini. Cu alte cuvinte, ar putea fi observată o creștere substanțială a veniturilor anumitor companii.
Cine ar putea avea de câștigat în urma campionatului?
Lufthansa și Ryanair sunt cele două companii aeriene cu o cotă de piață mai mare în Germania, iar ambele anticipează o creștere semnificativă a veniturilor pentru următoarele câteva luni. La ultimul eveniment sportiv organizat în Germania, Cupa Mondială de Fotbal din 2006, ambele companii au obținut creșteri de aproape 50% în cele șase luni de după eveniment.
Lanțurile hoteliere se așteaptă, de asemenea, să obțină cifre record în această vară. Accor și Marriott sunt cele mai mari două nume în ceea ce privește cota de piață din Germania, în funcție de numărul de camere. În 2006, cotația companiei franceze Accor a înregistrat o creștere de 40%, în timp ce în cazul hotelului nord-american, creșterea a fost de puțin peste 30%. Airbnb, fondată câțiva ani mai târziu, poate fi o altă alternativă atunci când se caută cazare, deci și aici s-ar putea înregistra creșteri notabile.
Un profit de succes ar putea înregistra și compania belgiană producătoare de bere Anheuser-Busch InBev, cel mai bine cotată, într-o țară cu o lungă tradiție în domeniul berii.
Și în cele din urmă, vorbim despre o dimensiune din ce în ce mai importantă pentru acest tip de evenimente: moda sportivă. Companiile de haine sportive precum Nike, Adidas sau Puma vor îmbrăca majoritatea idolilor de pe gazon la Campionatul European de Fotbal. Printre acestea, se remarcă multinaționala Adidas care, după Campionatul European de Fotbal din 2016, dar și după cupele mondiale din 2018 și 2022, a evoluat în medie cu 17% chiar și în următoarele treizeci de zile după închiderea competiției, arată analiștii XTB.
Cine câștigă meciul cu parametrii economici?
Peste 20 de echipe de fotbal vor juca pe stadion în cadrul UEFA Euro 2024, iar suporterii din fiecare stat participant vor sta cu sufletul la gură pentru a afla câștigătorul. Totuși, nu putem să nu ne întrebăm care este țara câștigătoare din perspectiva creșterii economice? Pentru a afla răspunsul, au fost analizate cele mai relevante date economice ale țărilor care vor participa la competiție (cu excepția Angliei și Scoției care sunt incluse la Marea Britanie),.
Pentru comparație, analiștii XTB au folosit informații precum: creșterea PIB-ului în ultimii 4 ani, PIB pe cap de locuitor (adaptat la puterea de cumpărare), rata șomajului, salariul pe oră, datoria în raport cu PIB.
Dintr-un număr de 23 de state analizate, Romania este pe locul 18 – stă mai bine decât Italia și Slovacia. Pe prima poziție se află Elveția (la mare diferență de celelalte țări din clasament) și este urmată de Danemarca, Olanda și Austria.
Țările din estul Europei au avut o creștere a PIB-ului mai mare decât restul continentului în ultimii patru ani
Țările din estul Europei au avut o creștere a PIB-ului mai mare decât restul continentului în ultimii patru ani. Aceste state se bucură de o creștere puternică a producției datorită investițiilor străine, turismului și fondurilor UE. De asemenea, se datorează și transferului industriei din țările din sudul Europei, deoarece costurile forței de muncă sunt mai mici, iar capacitatea lor de creștere este mai mare, arată analiștii din cadrul XTB.
Țările mai mari din punct de vedere economic sunt și cele care au obținut o rată de creștere mai mică, iar exemplul Germaniei, (afectată din cauza dependenței de gazul și petrolul din Rusia), este frapant.
Rezultatele din tabel arată că învingătoarea absolută a „campionatului european la economie din 2024” este Elveția. Până nu de mult, Danemarca putea concura cu statul elvețian în ceea ce privește parametrii economici. Olanda a încheiat pe poziția a treia.
Pentru punctare, analiștii XTB au ales aceeași metodologie folosită în prezent în competiții precum Formula 1, unde „câștigătorul” primește 25 de puncte, al doilea 18 puncte, iar al treilea 15 puncte. De pe poziția a patra până pe a zecea, au fost distribuite următoarele puncte: 12, 10, 8, 7, 4, 2, 1.