Compania candiană HootSuite a cumpărat cu 15 milioane de dolari uberVU, o companie de analiză social-media fondată în 2008 de trei români.
uberVU a fost înfiinţată în 2008 de Dan Ciotu, director tehnic, Vladimir Oane, CEO şi Dragos Ilinca, director de marketing şi dezvoltare. Compania a câştigat concursul de start-up-uri Seedcamp din Londra, primind o finanţare de 50.000 dolari, în 2008, iar în 2009 a obţinut finanţare de un milion de dolari pentru dezvoltare.
uberVU are 42 de angajaţi, din care 10 sunt în Cambridge. UberVu are peste 200 de clienţi din rândul marilor companii, printre care 3M, NBC, Heinz, Fujitsu, SC Johnson, Getty Images, indiegogo, L’Occitane. Achiziţionând UberVu, HootSuite câştigă un produs de analiză de înaltă clasă şi o echipă dedicată de ingineri de talie mondială.
uberVU furnizează servicii de analiză social-media în timp real pentru companii.
Spre exemplu, dacă o companie doreşte să ştie de câte ori este menţionată în reţelele sociale şi de către cine, poate apela la serviciile companiei.
HootSuite este un furnizor global de instrumente prin care companiile îşi pot administra prezenţa pe reţelele sociale precum Twitter, Facebook, Foursquare şi Instagram. Preluarea uberVU este prima achiziţie după ce HootSuite a atras anul trecut fonduri de 165 milioane de dolari. Compania are 8 milioane de utilizatori.