Meta a început să blocheze știrile pe Facebook în Canada. A intrat în vigoare legea care prin care era obligată să plătească

instagram facebook

SURSA FOTO: Dreamstime

Utilizatorii din Canada nu vor mai avea acces la știrile locale și internaționale pe Facebook și Instagram. Compania mamă, Meta, a început blocarea acestora ca urmare a legislației canadiene privind știrile online.

Accesul la știri va fi blocat pe Facebook și Instagram în Canada

Compania americană Meta, care deține rețelele sociale Facebook și Instagram, a început să blocheze accesul la știri pentru utilizatorii din Canada. Această măsură a fost luată ca urmare a implementării legii canadiene privind știrile online.

Conform acestei legi, marile companii din domeniul internetului, cum ar fi Meta, sunt obligate să plătească organizațiilor de presă pentru afișarea conținutului acestora pe platformele online. Astfel, utilizatorii din Canada nu vor mai putea vizualiza linkuri către știri și conținut afișat de publicații locale sau internaționale pe Facebook și Instagram.

Implementarea acestei legi pentru toți utilizatorii din Canada va dura câteva săptămâni, potrivit comunicatului emis de Meta. Guvernul canadian s-a inspirat dintr-o lege similară introdusă în Australia în 2021 pentru a susține sectorul media aflat în dificultate.

Meta susţine că „legislaţia se bazează pe premisa incorectă că Meta beneficiază în mod inechitabil de conţinutul distribuit pe platformele noastre, deşi nu este aşa”.

„Singura modalitate prin care putem să ne conformăm rezonabil acestei legislaţii este să sistăm disponibilitatea ştirilor pentru cei din Canada”, precizează compania.

„Pe viitor, sperăm ca guvernul canadian să recunoască valoarea pe care o asigurăm deja industriei ştirilor şi va lua în considerare o reacţie politică prin care să susţină principiile unui internet liber şi deschis, să promoveze diversitatea şi inovaţia şi să reflecte interesele întregului peisaj media canadian”, adaugă comunicatul citat.

Presa canadiană ar putea încasa aproape 330 de milioane de dolari canadieni anual

Utilizatorii din Canada vor avea însă acces în continuare la alte produse şi servicii pentru „conectarea cu prieteni, cu familii şi cu grupuri şi pentru interacţiunea cu comunităţile lor locale şi descoperirea de lucruri noi”, arată Meta.

Un raport parlamentar din 2022 apreciază că presa canadiană ar putea încasa anual circa 330 de milioane de dolari canadieni (aproximativ 226 de milioane de euro) dacă marile companii online vor fi obligate să încheie contracte pentru difuzarea de conţinut.

Poziţia Meta este că presa foloseşte intenţionat reţelele sociale Facebook şi Instagram pentru a-şi asigura un public mai numeros şi a-şi creşte profiturile.

Pascale St-Onge, ministru pentru patrimoniu în guvernul de la Ottawa, a apreciat că restricţionarea serviciilor Meta pentru utilizatorii canadieni este „iresponsabilă”, în condiţiile în care 80% din veniturile din publicitatea online din Canada ajung la Meta şi Google. Ea a subliniat că „o presă liberă şi independentă este fundamentală pentru democraţia noastră” şi că legi similare sunt luate în considerare şi de alte ţări.