Rezervarea de spaţii publicitare pentru sezonul 2009 – 2010 este în întărziere pentru cele mai multe dintre televiziunile din Statele Unite, care nu reuşesc să facă rost de reclame.
Astfel, cele mai importante canale TV, printre care NBC, ABC, CBS, Fox şi CW, se pregătesc să înceapă noul sezon sub auspicii nu foarte promiţătoare. Dacă în urmă cu un an, spaţiile publicitare pentru sezonul 2009 – 2010 erau rezervate cu câteva luni în urmă, iar contractele erau în mare parte semnate, anul acesta face excepţie.
Negocierile dintre agenţiile media şi canalele TV abia se conturează în această perioadă, când noul sezon bate deja la uşă. Motivul? Criza financiară a afectat grav companiile americane care apelează la reuceri de costuri şi reduc drastic bugetele de promovare. Cel mai probabil, contractele vor fi semnate în luna august, înainte de începerea noului sezon.
Spre deosebire de 2008, când pe 5 iunie, NBC anunţase deja un contract valoros cu grupul General Electric, în acest an abia pe 15 iulie a fost semnată prima înţelegere importantă, cu McDonald’s.
De asemenea, canalul de televiziune Fox a reuşit până la acest moment să acopere doar jumătate din spaţiul de emisie dedicat publicităţii.
Astfel, dacă în 2008 canalele TV NBC, Fox, ABC, CBS şi CW au avut conturi de publicitate în valoare cumulată de 9,2 miliarde de dolari, anul acesta vor ajunge cu greu la 7,2 miliarde de dolari, potrivit specialiştilor din domeniu.
SURSA: „Le Figaro”