Canalul București-Dunăre, proiect vital pentru Capitală, susţine Sebastian Burduja
Sebastian Burduja, candidatul PNL la Primăria Capitalei, a vorbit din nou sâmbătă despre Canalul București-Dunăre.
Liberalul consideră că acest canal reprezintă o oportunitate semnificativă pentru București, care s-a transforma într-un oraş cu acces la Dunăre.
Burduja a menționat că, în decursul a două luni, a primit asigurări din partea Administrației Canalelor Navigabile că studiul de fezabilitate va fi finalizat.
De asemenea, Sebastian Burduja a subliniat că Primăria Capitalei este interesată direct să se implice, deoarece accesul la Dunăre și implicit la Marea Neagră reprezintă șansa orașului de a se dezvolta, atrage investiții și de a dezvolta zona de sud a orașului.
„Tot felul de oameni care habar nu au ce vorbesc, dar au păreri” au comentat pe marginea acestui subiect, a precizat Burduja.
Este vorba despre un proiect realizat în proporţie de 70%. Iar ideea nu este de ieri, de azi, ci încă de pe vremea lui Alexandru Ioan Cuza.
„Am discutat mult cu Administraţia Canelelor Navigabile, cea care gestionează acest proiect, la Ministerul Transporturilor.
Proiectul este făcut în proporţie de 70%, mi-a spus cineva de acolo: Domnule Burduja, este cel mai vechi proiect de ţară al României. Este ideea de pe vremea lui Cuza Vodă”, a afirmat Sebastian Burduja.
Ar fi „o mare oportunitate” ca Bucureştiul să devină port la Dunăre, prin intermediul acestui canal, subliniază liberalul.
El a reamintit că transportul pe apă reprezintă cea mai ieftină formă de transport.
„Ai posibilitatea, apropo de turism, să faci croaziere până în Deltă, până la Marea Neagră, până la Budapesta şi Viena. Pui Bucureştiul pe hartă”, a spus Burduja în cadrul unei sesiuni live de întrebări pe Facebook.
UE pune la bătaie fonduri speciale pentru această regiune a Dunării
Dunărea în sine este o mare oportunitate. Se pot atrage fonduri europene, pentru că există fonduri speciale ale UE pentru această regiune a Dunării. Se încurajează inclusiv aceste proiecte mari de infrastructură, spune liberalul.
Poţi atrage investitori privaţi care pot să vină să investească în acest proiect, pe principiul parteneriatului public-privat, a mai explicat el.
„Vestea bună este că în două luni de zile, am primit asigurări de la Administraţia Canalelor Navigabile, că vom avea gata studiul de fezabilitate, vom ştii cât costă restul de 30% din lucrări care a rămas neexecutat, după care se poate căuta finanţare.
Primăria Capitalei este direct interesată să se implice pentru că Bucureştiul port la Dunăre şi implicit port la Marea Neagră (…) înseamnă şansa oraşului să se dezvolte, să atragă investiţii şi să dezvolte sudul oraşului”, a afirmat Sebastian Burduja.
Sudul Bucureştiului va avea şi aeroport
Canalul Dunăre-Bucureşti şi Aeroportul ce va fi realizat în sudul Bucureştiului sunt cele două mari proiecte care vor aduce un echilibru între nordul şi sudul Capitalei.
„Ambele proiecte mari le susţin şi când se vor termina, trei, patru, cinci ani de zile, veţi avea mult mai multe locuri de muncă, mult mai bine plătite şi oportunităţile pe care le meritaţi”, a încheiat Sebastian Burduja.