Ada Epistatu este doctor în Estetică Dentară, specialist în Stomatologie Generală și are o experiență de peste 25 de ani. Membru al Academiei Americane de Implantologie Dentară și al Academiei Internaționale de Estetică Facială, doctor Ada Epistatu a scris și a publicat prima carte de estetică dentară din România în urmă cu 15 ani. Conduce o echipă de 10 specialiști în stomatologie, considerând că deși tehnologia super avansată pe care o deține în clinică vine în ajutorul pacientului, totuși factorul uman și echipa care lucrează împreună pentru pacient definesc rezultatul și zâmbetul perfect al fiecărei persoane care trece pragul clinicii Ada Dental Center.
Pe ce principii vă clădiți afacerea?
Confortul pacientului este fundația tuturor demersurilor noastre la Ada Dental Center. Pentru ca pacientului să îi fie rezolvate toate problemele fără durere, în cel mai scurt timp posibil, cu un număr minim de deplasări la clinică, am pregătit o echipă de 10 specialiști să lucreze în armonie perfectă împreună, astfel că pacientul simte, înainte de orice, că este în siguranță. Vede că cele mai bune soluții pentru el sunt gândite de o întreagă echipă pasionată de stomatologie și asta este foarte important pentru noi. De ani de zile nu am mai văzut să revină în clinica mea un pacient cu frică. Am muncit mult pentru asta și mă bucur că avem rezultate.
Cum a început povestea unui doctor în antreprenoriat?
După ani de zile de studiu, de investiții în cele mai bune cursuri pe care le-am urmat în toate colțurile lumii, am considerat, în urmă cu 20 de ani, că pot să construiesc o echipă la standardele pe care le am eu. Este imposibil, după ce lucrezi cu cei mai buni, după ce înveți de la cei mai buni, să mai cobori standardele. Astfel, a început un alt gen de investiție, în aparatură de top, într-o clinică în care pacientul să își poată face atât investigațiile imagistice, cât și consultațiile la toate specializările din stomatologie, apoi tratamentele adecvate la cele mai înalte standarde de calitate, cu un grad înalt de personalizare și cu cei mai buni medici aleși de mine, pe fiecare specializare. Țin să spun și mi-aș dori să știe fiecare român faptul că standardele înalte în stomatologie trebuie să intre în normalitatea vieții de zi cu zi a fiecărei persoane, pentru că nu este ceva ce ține de bani, ci de educație, de faptul că fiecare merită numai ce e mai bun atunci când vine vorba de sănătate. În era în care informația ajunge atât de ușor la oameni, pacienții trebuie să aleagă ce e mai bun, să înțeleagă faptul că investiția în dinții lor reflectă toată munca noastră de zeci de ani pentru a-i da soluții durabile și spectaculoase din punct de vedere estetic.
Având ca bază toate aceste investiții făcute în clinică și pasiunea pentru meseria pe care o fac, business-ul devine o plăcere, mai ales pentru că fac oamenii fericiți. Femei, copii, bunici, bărbați puternici se lasă zilnic în mâinile noastre și pleacă fericiți, cu zâmbetul larg, zilnic din clinica Ada Dental Center. Ce-mi pot dori mai mult?
Cum a fost 2020 pentru tine? Cum ai adaptat business-ul la noile condiții?
Anul cu schimbări majore care ne-a prins pe toți în diverse stadii mai mult sau mai puțin adaptabile noilor condiții, m-a găsit perfect pregătită din punct de vedere medical, astfel că am fost una din puținele clinici dentare deschise în perioada de lock down, iar pacienți vechi și noi au venit cu încredere. Cu toate astea, am fost nevoită să schimb strategia de dezvoltare și aici am avut susținerea Roxanei Mustățea, managerul de dezvoltare al clinicii, care a venit cu direcții noi, care au dat rezultate încă din primele luni. În paralel, a crescut și numărul pacienților, pentru că pandemia ne-a arătat, încă o dată, cât de importantă este menținerea sănătății și prevenția. În acest sens, am implementat un program pe care-l gândisem deja de câțiva ani: S.M.I.L.E. by Ada Dental Center. Sănătate, menținerea sănătății orale, igiena, legăturile atât de importante făcute de gura noastră cu toate organele din corp și educația care este de o importanță vitală pentru sănătate – toate acestea formează cel mai complex program de prevenție dentară din România, implementat de echipa mea.
Ce lecții ați învățat de la perioada pandemică?
Au fost lecții și confirmări, deopotrivă: sănătatea rămâne pe primul loc, familia și prietenii trebuie prețuiți în fiecare zi, trebuie să ne antrenăm permanent mintea pentru a ne susține în adaptarea la cele mai complexe situații și să găsim cele mai bune soluții posibile, chiar dacă în alte vremuri nu erau o opțiune. Aici pot spune că tot ce am învățat în meseria mea m-a ajutat enorm în a găsi soluții care nu existau înainte, pentru că practic absolut tot ce fac eu astăzi în stomatologie nu exista în alte vremuri. Sunt acum soluții la probleme care ori se rezolvau cu chin și în ani, ori nu se puteau rezolva. Știind asta, m-a ajutat enorm ca mindset în 2020 să mă adaptez rapid. Criza medicală globală a accelerat schimbări care probabil că s-ar fi petrecut gradual, dar tot s-ar fi întâmplat la un moment dat. Tocmai de aceea vorbeam de adaptabilitate. Complexitatea serviciilor medicale este susținută acum mult de digitalizare și asta ajută, în primul rând, la îmbunătățirea experienței pacientului în clinică, acesta având parte de îngrijire fără durere și de rezultate spectaculoase din toate punctele de vedere. În același timp, ajută și medicii care au acum o precizie incomparabilă în tot ce fac. Pentru mine a fost încă o confirmare a faptului că am investit bine în zona de digital în urmă cu mulți ani și, ca lecție de business, atunci când ai o viziune futuristă trebuie să faci totul pentru a o implementa, pentru că doar așa poți fi câștigător în business.
După 2020 vine o creștere a businessului?
Evoluția business-ului a fost influențată pozitiv și în 2020 și continuăm dezvoltarea, creștem numărul de medici specialiști, facilitățile pentru pacienți, implementăm S.M.I.L.E., cel mai complex program de prevenție din România, care se adresează tuturor categoriilor de pacienți, de la copii sau viitoare mămici, până la seniori.
Strategia de business pentru următorii ani?
Este foarte importantă consolidarea poziției în piață și asta necesită o muncă permanentă. Clinica mea face parte din categoria locațiilor boutique, unde business-ul se bazează pe brandul meu personal și modul în care aduc valoare clinicii, crescând organic, iar asta impune o specificitate a strategiei, un anumit tip de marketing, o implicare mai profundă, o indentitate distinctă în ansamblul ei. În același timp, este esențială adaptarea permanentă la nevoile și schimbările pieței și este foarte bine că pacienții sunt din ce în ce mai pretențioși, mai informați și mai atrași de calitate. Diversificarea serviciilor, componenta digitală și echipa de medici excepționali care se mărește sunt trei piloni de dezvoltare durabilă ai clinicii.
Cum vedeți brandul Ada Dental Center în câțiva ani?
În câțiva ani va lucra brandul pentru mine. De 25 de ani cresc acest brand și pe zi ce trece văd că din ce în ce mai des principiile noastre se sincronizează cu valorile persoanelor care ne sunt pacienți. Asta înseamnă că am reușit.