A început deszăpezirea pe Transfăgărăşan
A început deszăpezirea pe Transfăgărăşan. Drumarii au demarat operațiunea de deszăpezire a Transfăgărășanului. Conform DRDP Brașov, există posibilitatea ca acest drum să fie redeschis circulației mult mai devreme decât data obișnuită de 1 iulie.
Ei au menționat că lucrează în prezent în zonele fără riscuri de avalanșe. Ei intervin doar atunci când condițiile meteorologice permit acest lucru în siguranță.
Având în vedere cantitatea mai mică de zăpadă în acest an comparativ cu alți ani, estimările lor indică posibilitatea de a redeschide acest drum spectaculos mult înainte de data obișnuită.
„Am început deszăpezirea Transfăgărăşanului! Deocamdată lucrăm în zonele în care nu există risc de avalanşă şi doar atunci când condiţiile meteo permit intervenţia în siguranţă. Având în vedere că în acest an avem mai puţină zăpadă faţă de alţi ani, estimăm că vom putea deschide acest drum spectaculos cu mult înainte de data obişnuită de 1 iulie”, este mesajul reprezentanţilor DRDP Braşov.
În județul Sibiu, circulația pe Transfăgărășan este blocată între Bâlea Cascadă și Bâlea Lac.
Accesul în zona turistică Bâlea Lac este posibil doar prin intermediul telecabinei. Potrivit datelor de la stația meteo din Bâlea Lac, stratul de zăpadă măsoară 69 de centimetri.
Transfăgărășanul a fost construit între anii 1970 – 1974
Inițiat de Nicolae Ceaușescu, Transfăgărășanul a fost construit în perioada 1970-1974.
Chiar dacă în acea perioadă România dispunea deja de mai multe căi de acces peste Carpații Meridionali, unele moștenite dinaintea regimului comunist sau construite în primii ani ai regimului, intervenția sovietică în Cehoslovacia din 1968 și preocupările legate de securitate au determinat inițierea de urgență a proiectului „Transfăgărășanului”.
Acest drum strategic urma să conecteze garnizoanele din Pitești și Sibiu, având în vedere vulnerabilitatea trecerilor existente între Transilvania și Muntenia. În principal, ele urmau cursul unor râuri și puteau fi ușor blocate sau atacate.
În documentația justificativă a proiectului se indică și alte motive pentru construirea Transfăgărășanului, cum ar fi:
- accesul la bazinele forestiere din masivul Făgăraș
- gestionarea eficientă a pășunilor alpine
- dezvoltarea unei zone turistice montane în jurul Lacului Bâlea
Deși inaugurarea oficială a avut loc în prezența lui Nicolae Ceaușescu la data de 20 septembrie 1974, lucrările au continuat pentru încă câțiva ani, incluzând asfaltarea drumului și alte activități adiacente, finalizându-se în forma actuală în 1980.