Reluarea circulației pe Valea Oltului: Termenul limită este 9 august
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunțat, miercuri, în timpul unei vizite pe șantierul de pe Valea Oltului, că traficul în zonă va fi reluat pe data de 9 august. Grindeanu a precizat că lucrările de pe acest tronson sunt realizate în proporție de aproape 75%, subliniind că constructorul este în grafic.
„Săptămâna viitoare avem termenul maxim de 9 august când se va redeschide circulația. N-am niciun fel de motive în acest moment, nici eu, nici domnul director Pistol, nici ceilalți colegi să nu credem că se va respecta acest termen. Au lucrat foarte bine, s-a lucrat în această perioadă consistent, dovadă că s-a ajuns în aceste 3 săptămâni la aceste procente de 75%”, a declarat Grindeanu, aflat la fața locului alături de premierul Marcel Ciolacu.
Decizia de închidere a traficului
Ministrul a explicat că închiderea traficului pe Valea Oltului a fost o decizie necesară, luată în urma discuțiilor cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și alte companii private implicate în proiect. Grindeanu a menționat că lucrările sub trafic nu ar fi fost posibile din motive de siguranță și ar fi putut duce la întârzieri semnificative, penalitățile estimate în caz de amânare fiind de 80 de milioane de lei.
„Am explicat foarte bine primului ministru şi v-am şi spus asta, care sunt argumentele pentru care e nevoie să facem această închidere de trafic. Primul ministru a înţeles, am avut şi suportul său şi am avut suportul în primul rând al celor care au lucrat, pentru că degeaba închideam dacă nu mergeau foarte bine şi nu făceau acest progres.
Sper să nu fie cu deochi şi ultima săptămână să se desfăşoare în acelaşi ritm, astfel încât, aşa cum am spus, săptămâna viitoare termenul maxim, cel anunţat de noi de 9 august, să se redeschidă traficul, să fie respectat acest termen”, a spus ministrul.
Măsuri de siguranță și lucrări post-reluare
Grindeanu a subliniat că lucrările pe Valea Oltului nu au putut fi efectuate noaptea din cauza riscurilor implicate, cum ar fi utilizarea utilajelor mari și activitățile de defrișare, care ar fi pus în pericol viața muncitorilor. După reluarea traficului, vor continua măsurile de siguranță, inclusiv montarea plaselor și parapeților pentru a preveni căderea pietrelor și altor materiale pe șosea.
„Preocuparea noastră nu e doar pentru a se termina până pe 9 august aceste lucrări. Preocuparea noastră e şi după, de a avea siguranţă, de a se monta plase, de a se monta acei parapeţi, care chiar după reluarea traficului, lucrările care vor continua aici, pe aceste drumuri de acces, pe tot ceea ce va face compania, să evite situaţiile în care pietre, lemne, bolovani să ajungă în şosele”, a adăugat Grindeanu.
De asemenea, Cristian Pistol, directorul CNAIR, a verificat recent lucrările de defrișare pe sectorul DN7 Boița – Lazaret, esențiale pentru începerea secțiunii 2 a autostrăzii Sibiu-Pitești. Într-o postare pe Facebook, Pistol a informat că defrișările au atins un stadiu de peste 72%.
„Constructorul turc, după finalizarea drumului principal de acces (6,24 km), a deschis și trasee către toate punctele în care se vor realiza studii geotehnice”, a declarat el.
În plus, parapetele New Jersey au fost instalate pentru siguranța circulației, iar echipele de securitate rutieră au fost suplimentate pe timpul nopții.
Cristian Pistol a subliniat importanța siguranței în derularea lucrărilor, precizând că „am atras din nou atenția antreprenorului că trebuie să ia măsuri de prevenire a situațiilor de risc atât în derularea lucrărilor cât și în ceea ce privește circulația rutieră.”
Pistol a adăugat că finalizarea lucrărilor pe Valea Oltului este esențială pentru construcția secțiunii 2 a autostrăzii Sibiu-Pitești.