Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere achită facturile pentru finalizarea autostrăzii Bucureşti-Ploieşti.
Potrivit Registrului Operaţiunilor Generatoare de Plăţi afişat pe site-ul CNAIR, Aktor SA, liderul asocierii Aktor SA – Euro Construct Trading ’98 SRL, constructorul ultimilor 3,5 km din autostrada Bucureşti-Ploieşti, încasează 17,31 milioane euro, la finalul acestei luni. Oficialii CNAIR, la începutul luni, au decontat facturi în valoare de 6,189 milioane lei pentru lucrări de proiectare şi execuţie finalizare autostrada Bucureşti-Ploieşti. Finalizarea ultimilor 3,5 km din autostrada București-Ploiești este anunțată pentru sfârșitul acestui an.
Construcţia autostrăzii Bucureşti – Braşov, tronson Bucureşti – Ploieşti, sector km 0+000 – km 3+325 costă 129,18 milioane lei, fără TVA. În data de 18 decembrie 2015, oficialii Companiei de Drumuri au semnat contractul de proiectare si executie a ultimilor 3,5 km de autostradă în decembrie 2015. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în ziua de 1 februarie 2016. Oficialii CNAIR precizează că principalele probleme ale acestui proiect sunt obţinerea autorizaţiei de construire pentru tronsonul 1+600 – 2+450, exproprierea terenurilor nexpropriate până în prezent (8 imobile), imposibilitatea execuţiei lucrărilor în Valea Saulei şi finalizarea exproprierii digului aferent lacului.
Traseul autostrăzii începe din strada Petricani, în prelungirea străzii Fabrica de Glucoză. După ieşirea din Bucureşti, traseul sectorului de autostradă Bucureşti – Moara Vlăsiei este amplasat pe teritoriul administrativ al oraşului Voluntari, iar continuarea traseului se racordează la sectorul de autostradă deja construit. Autostrada Bucureşti – Ploieşti este singura din România cu trei benzi pe sens. Construcţia primilor 19,5 kilometri ai acestei autostrăzi a început în 2007 când a fost semnat contractul cu Asocierea Impresa Pizzarotti C SpA – Tirrena Scavi SpA. Până în anul 2015, când a încetat contractul cu asocierea menţionată, au fost construiţi 16,175 kilometri.