Când se va circula pe Autostrada Comarnic – Brașov. Sorin Grindeanu: Sper să apuc

autostrada masini soferi

SURSA FOTO: Dreamstime

Duminică, pe 11 august, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a dezvăluit când se va putea circula pe Autostrada Comarnic - Brașov, cea mai așteptată autostradă din România.

Sorin Grindeanu estimează că autostrada ce pornește de la Comarnic și ajunge la Brașov ar putea deveni circulabilă în aproximativ cinci sau șase ani. Totuși, transferul proiectului de la CNAIR la CNIR a provocat întârzieri semnificative în derularea acestuia.

Când se va putea circula pe Autostrada Comarnic – Brașov

Ministrul Transporturilor a fost întrebat câți ani va avea atunci când va fi finalizată autostrada Comarnic – Brașov.

„Anul ăsta fac 51 ( 5 decembrie – n.r.). Sper ca până în 56 – 57 de ani să apuc”, a declarat el la Digi24.

Moderatorul emisiunii a făcut o remarcă sceptică, spunând că aceste afirmații ar fi doar „povești”. Grindeanu a răspuns că, în prezent, faza de proiectare este aproape finalizată și a subliniat că autostrada ar putea fi construită printr-un parteneriat public-privat (PPP).

„Asta înseamnă că se intră în faza de execuție. Mi-aș dori ca pe acel proiect să găsim acei parteneri pe public – privat, care au interesul să facă mult mai repede, ca să poată să scoată bani”, a explicat ministrul.

Sorin Grindeanu a fost întrebat, de asemenea, dacă, în cazul în care trei foști miniștri ai Transporturilor sunt blocați pe Valea Prahovei, ar fi înjurați. El a răspuns că, în astfel de situații, oamenii tind să dea vina pe actualul ministru, deoarece este mai ușor să învinovățești pe cineva aflat în funcție.

Sorin Grindeanu (SURSA FOTO: Facebook, Sorin Grindeanu)

Un nou terminal la Aeroportul Otopeni

Tot duminică, într-o intervenție la Digi24, Sorin Grindeanu a declarat că prioritatea Guvernului și a Ministerului Transporturilor în ceea ce privește construcția unui nou terminal la Aeroportul Otopeni este identificarea surselor de finanțare.

Acesta a subliniat că pentru realizarea acestui proiect sunt necesare între 20 și 30 de miliarde de lei. El a sugerat că o soluție viabilă ar putea fi un parteneriat public-privat.

Ministrul Transporturilor a avertizat că problema finanțării pentru noul terminal la Otopeni va reprezenta un obstacol major pentru viitoarele guverne, având în vedere că fondurile europene și bugetul de stat acoperă doar o parte din necesarul total.

„Avem diverse discuții în acest moment pe finanțare și eu vă spun că problema viitorilor miniștri, a viitoarelor guverne, la transporturi, va fi următoarea: în a găsi finanțări altele decât cele din fonduri europene”, a afirmat el.

Mai multe puteți citi aici.