Aflată la B1 TV, vicepremierul Raluca Turcan a vorbit, în primă instanță, despre discuțiile care au avut loc la începutul acestui an școlar și cum anumite voci cereau amânarea începutului școlii din cauza pandemiei de coronavirus.
„În momentul în care am pregătit începutul de an școlar vă aduceți aminte că erau extrem de multe voci care spuneau că trebuie să amânăm începutul de an școlar, să nu deschidem școlile că ne trimitem copiii la moarte, că suntem lipsiți de responsabilitate. Era o atmosferă greu de combătut și cu toate acestea am pregătit și școlile și cadrul legislativ și resursa umană ca școala să poată începe și s-a dovedit că mediul școlar este un mediu sigur”, spune Raluca Turcan.
Cele trei etape de analiză
Vicepremierul a subliniat apoi că Executivul a considerat că este necesară implementarea a trei etape de analiză.
”Odată cu începerea anului școlar am considerat că sunt necesare trei etape de analiză, până în 1.5 infectări la mia de locuitori, între 1,5 și 3 la mia de locuitori când grădinițele, clasele I – IV; a VIII-a și a XII-a să fie totuși față în față, iar celelalte să intre în scenariul hibrid, sau peste 3 infectări la mia de locuitori, când educația se defășoara online.”, a precizat aceasta.
Motivul pentru care încă nu se deschid școlile
Raluca Turcan a explicat care este motivul pentru care momentan nu se deschid școlile. Aceasta a precizat că, în contextul în care, de peste 3 zile rata de infectare este peste 3 la mia de locuitori, pericolul încă există, iar copiii se pot îmbolnăvi în drum spre școală sau la întoarcerea acasă.
”Atunci când ești timp de 14 zile la peste 3 infectări la mia de locuitori, se presupune că există pericol în comunitae și chiar dacă școala este un spațiu sigur e foarte posibil să te îmbolnăvești până la școala, după școală. Inclusiv școala poate să sufere din cauza extinderii pericolului din comunitate.”, a explicat Raluca Turcan.