Legislația din România are prevederi care obligă șoferii să își doteze mașinile cu anvelope specifice sezonului rece, însă mai există șoferi care nu cunosc cu exactitate când trebuie să ăși „încalțe” automobilul cu cauciucuri de iarnă. Cei care nu se conformează riscă amenzi substranțiale.
În România nu există date exacte la care mașinile trebuie dotate cu anvelope de iarnă sau, măcar, așa-numitele all season. Totuși, în legislație se menționează că vehiculul trebuie echipate cu anvelopele potrivite sezonului astfel încât la prima urmă de zăpadă, gheață sau polei poți fi amendat dacă vehiculul are în doatre cauciucuri de vară. Conform Codului Rutier, utilizarea anvelopelor de iarnă este obligatorie atunci când începe să ningă, indiferent de perioadă, cât timp este carosabilul acoperit de zăpadă, gheață sau polei.
Șoferii care nu se conformează, circulând pe drumurile acoperite de zăpadă, gheaţă sau polei cu anvelope de vară pot fi penalizați cu 9 – 20 de puncte de amendă, acestea fiind echivalente cu o sumă cuprinsă între 1.305 şi 2.900 de lei. Mai mult chiar, contravenienții pot rămâne şi fără certificatul de înmatriculare al maşinii.
Cum deja în anumite zone montane ale țării s-au semnalat precipitații sub formă de ninsoare, iar în această săptămână sunt așteptate alte averse la altitudini mari este de preferat ca mașinile să fie echipate cu anvelope de iarnă. Pe lângă această obligativitate, polițiștii îi sfătuiees pe șoferi ca, atunci când se deplasează pe suprafețe alunecoase să adapteze permanent viteza la condiţiile de drum (carosabil acoperit cu zăpadă, gheată sau polei); să circule cu o viteză care să nu depăşească 30 km/h, în localităţi, sau 50 km/h în afara lor când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă, zăpadă bătătorită, mâzgă sau piatră cubică umedă (Conform prevederilor legale în domeniu reprezintă obligaţie a conducătorului de vehicul); să folosească corespunzător sistemul de iluminare-semnalizare, cât şi cel de climatizare si dezaburire, pentru a vedea si a putea fi văzuţi in trafic, să păstreze în mers o distanţă suficientă pentru a putea opri in condiţii de siguranţa atunci când condiţiile de deplasare sunt nefavorabile; să nu bruscheze comenzile și să folosească cu preponderență frâna de motor.