Autostrada Moldovei devine realitate
Construcția Autostrăzii Moldovei de peste 400 de kilometri, care va traversa regiunea de la nord la sud și va conecta Muntenia de Moldova, a început dificil și încă mai există tronsoane cu întârzieri semnificative. În acest context, autoritățile au anunțat noi termene de finalizare.
Autostrada A7, cunoscută și sub numele de Autostrada Moldovei (Ploiești-Siret), este în plin proces de execuție. Potrivit ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu, circulația pe segmentele Ploiești-Pietroasele și Buzău-Focșani va fi posibilă până la sfârșitul acestui an. Singura porțiune care va fi deschisă mai târziu este tronsonul dintre Pietroasele și Buzău.
„În sfârșit, se poate!”, a declarat premierul Marcel Ciolacu, în emisiunea lui Mihai Gâdea de la Antena 3, referindu-se la lucrările de la Autostrăzii Moldovei.
În prezent, stadiul lucrărilor la cele patru loturi este de peste 90%, ceea ce oferă încredere că, în aproximativ o lună, până spre sfârșitul lunii octombrie, vor putea fi inaugurate trei dintre ele, urmând ca al patrulea să fie finalizat în noiembrie. Aceste patru loturi fac parte din cele 13 proiecte în desfășurare.
Proiecte în desfășurare
Grindeanu a subliniat că nu a întâmpinat dificultăți în implementarea proiectelor de infrastructură rutieră. În programul de guvernare s-a stabilit clar că autostrăzile sunt o prioritate, iar odată ajuns la minister, planul pentru infrastructură a început să fie pus în aplicare fără piedici.
De la preluarea mandatului la sfârșitul anului 2021, echipa lui Grindeanu a stabilit obiective, care sunt realizate treptat. Progresul s-a realizat fără obstacole majore și cu sprijin financiar constant din partea Guvernului, esențial pentru avansarea lucrărilor.
Astăzi, în România, sunt în execuție 780 de kilometri de autostradă și drum expres, cu termene variate de finalizare. Unele dintre aceste proiecte vor fi gata chiar luna viitoare, inclusiv cei de pe Autostrada Moldovei. Până la sfârșitul anului, estimez că vom mai deschide traficul pe peste 150 de kilometri. De când am preluat mandatul în 2021, am finalizat aproximativ 400 de kilometri, România având în total puțin peste 1.000 de kilometri de autostradă. Toate aceste lucrări beneficiază de garanții de zece ani. Dacă există probleme, constructorii vor repara pe cheltuiala lor.
Autostrada Moldovei, cel mai mare proiect aflat în derulare, are un cost estimat de 4 miliarde de euro, fără TVA, și este finanțată prin PNRR, cu termen de finalizare în 2026.